مدیر جهاد کشاورزی طارم از پیش بینی برداشت 14هزار تن زیتون کنسروی از باغات شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محصولات باغی شهرستان طارم زیتون است گفت: این محصول  با سطح زیر کشت 19هزارو 526 هکتار بالاترین سطح زیر کشت را در بین محصولات باغی و زراعی به خود اختصاص داده است  
عماری افزود: از این میزان 12هزارو956 هکتار باغات بارده و 6570 هکتار باغات غیر بارده و جوان  می باشد.  
وی ادامه داد:هر ساله برداشت زیتون کنسروی از نیمه دوم شهریور ماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه می یابد.  
مدیر جهاد کشاورزی طارم  ادامه داد:با توجه به اینکه سال جاری سال نیاور زیتون بوده، پیش بینی  می شد بیش از  35000 تن محصول زیتون برداشت شود که  خسارت گرمازدگی و رطوبت  در زمان گلدهی  عملکرد را به حدود 20هزار تن کاهش داد.  
عماری اضافه کرد:با توجه به اینکه سالانه  70 درصد محصول به صورت کنسروی برداشت می شودپیش بینی می شود که حدود 14هزار تن محصول کنسروی برداشت شود.
وی اضافه کرد:تعداد بهره برداران زیتون در این شهرستان  8700 نفر می باشند که در مجموع 150 هزار نفر روز در برداشت زیتون مشغول بوده و از این طریق کسب درآمد می نمایند.
 پیش بینی می شود که در آمد ناخالص حاصله از برداشت کنسروی زیتون به 630 میلیارد ریال برسد.
ارقام زیتون داخلی  مورد کشت شهرستان شامل : زرد زیتون،روغنی، شنگه،ماری وگلوله زیتون می باشند  که  رقم  زرد زیتون با 95 درصد سطح زیر کشت  بیشترین  سطح را در بین ارقام زیتون دارا است.
  از ارقام خارجی کشت شده در سطح شهرستان می توان به کنسروالیا، مانزانیلا، کرونائیکی و آربکین اشاره کرد که بخاطر سازگاری  با منطقه و عملکرد بالا  و خصوصیات خوب در حال گسترش می باشند.
گفتنی است :با توجه به عدم استفاده از سموم شیمیایی در زمان تشکیل میوه تا زمان برداشت محصول زیتون شهرستان و استفاده اصولی از کودها ی شیمیایی و کودهای دامی،کمپوست و ..  محصول تولیدی  از نظر باقیمانده سموم  و کودهای شیمیایی در حد مجاز و استاندارد قرارد اشته  و به همین دلیل، طرفداران زیادی در بازارهای داخل برای آن وجود دارد .
بطوریکه زیتون تولیدی شهرستان به اقصی نقاط کشور از جمله استانهای گیلان،قزوین،تهران،قم،مرکزی،همدان، تبریز، مازندران و گلستان و سایر شهرستان های استان زنجان  بصورت کنسرو زیتون صادر می شود. 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.