49طرح عمرانی در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی که در منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام یافته در منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: امسال 49 طرح با اعتباری بالغ بر 1400 میلیارد ریال که 12 طرح آن با مجموع 50 میلیارد ریال در دست مطالعه، 37 طرح با مجموع 1350 میلیارد ریال در دست اجرا است .

حسین فروزان، اجرای 9 طرح در زمینه توسعه زیر ساختها 6 طرح درحوزه بازرگانی و تجارت بین الملل 9 طرح در حوزه صنعت، 6 طرح در حوزه کشاورزی، 13 طرح در حوزه گردشگری و فرهنگی و 4 طرح در حوزه بهداشت و درمان را از جمله کارهای اساسی صورت گرفته دراین منطقه اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو به مبادلات تجاری این منطقه هم اشاره کرد و تصریح نمود: منطقه آزاد به دلیل قرار گرفتن در مرکز ثقل محور ترانزیتی ایران ترکیه، قرار گیری در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و مسیر جاده ابریشم 15 میلیارد دلار مبادلات تجاری در این منطقه صورت می گیرد.

فروزان بر لزوم توجه مسئولان به ظرفیتهای این منطقه تاکید کرد و افزود: توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی به این منطقه شاهد رشد و توسعه اقتصادی روز افزون این منطقه بوده و در مقابل رشد منطقه آزاد ماکو اثرات مثبتی در رشد و پویایی اقتصادی و اجتماعی استان و کشور را فراهم خواهد ساخت.

ارسلان ازهاری، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه پیگیری ایجاد ردیف اعتباری برای سدهای بدولی و قزل داغ را که مطالعات آنها به اتمام رسیده است را از استاندار و سازمان برنامه و بودجه خواستار شد و گفت: نبود اعتبار لازم برای ادامه اجرای طرح جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه از جمله مشکلاتی است که تخصیص اعتبار لازم در بودجه 96 لازم و ضروری است .

وی ایجاد ردیف اعتبار مصوب برای مطالعه طرحهای فاضلاب در شهرهای شوط، بازرگان و پلدشت، پیگیری تخصیص اعتبار برای جاده مرگنلر تا سه راهی ایو اوغلو، تامین اعتبار برای تخریب و بازسازی مدارس، تامین اعتبار برای بهسازی و آسفالت راههای روستایی را از دیگر خواستهای منطقه آزاد ماکو بیان کرد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو عمل به قانون بند الف ماده 112 قانون برنامه پنجم را نیز خواستار اجرایی شدن این قانون در منطقه آزاد ماکو شد .

شریف پور، نماینده مردم شهرستانهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان این که بر طبق قانون باید یک درصد در آمد مناطق آزاد در اختیار کمیته امداد امام خمینی آن منطقه قرار گیرد، اظهار داشت: لازم است این قانون از سوی مدیران منطقه آزاد مورد توجه قرار گیرد.

وی با دعوت از مدیران منطقه برای وحدت و همدلی خاطر نشان کرد: با اتحاد و همبستگی می توان برای عمران و آبادانی و رشد و توسعه منطقه دست یافت .

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شوط نیز در این جلسه به نمایندگی از سوی ائمه جمعه منطقه به اهمیت خدمت در دین اسلام اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم از عبادت مستحبی بالاتر است.

وی ضمن درخواست از مسئولان استان برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری در ماکو تصریح نمود: لازم است مسئولان استان برای تخصیص اعتبارمصوب 10 میلیارد ریالی برای احداث حوزه علمیه شوط مساعدت نمایند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.