مدیرکل کمیته امداد گفت: کشاورزان نیکوکار استان در پنج ماهه امسال بیش از 35 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی گفت: کشاورزان نیکوکار استان در پنج ماهه امسال بیش از 35 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش یافته این در حالی است که بیشتر مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت نشده و با وصول این مطالبات، پیش‌بینی می‌شود پرداخت زکات توسط کشاورزان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال 94 کشاورزان نیکوکار استان 114 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند،گفت: اولویت هزینه کرد زکات جمع آوری شده حل مشکلات مددجویان و نیازمندان است و در این راستا مبالغ جمع آوری شده صرف تامین هزینه های درمان،تحصیل،ساخت و تعمیر مسکن، سرویس بهداشتی و حمام مددجویان،تامین جهیزیه نوعروسان و سایر کمک های حمایتی می شود.
 
دشتی ادامه داد: در پنج ماهه امسال 83 درصد از زکات جمع‌آوری شده صرف امور فقرا و نیازمندان و 17 درصد آن نیز در پروژه های عمرانی عام المنفعه مانند ساخت مسجد و راه روستائی هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه زکات از 825 روستای آذربایجان‌شرقی جمع‌آوری شد،افزود: در سال 94 مبلغان زکات برای بیش از 28 هزار نفر از روستائیان، زکات را  به صورت چهره به چهره تبلیغ کردند.

دشتی با بیان اینکه در پنج ماهه امسال دوره‌های آموزشی زکات با حضور ائمه جمعه برای مبلغین، عاملین و مربیان ترویج جهاد کشاورزی در 19 شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: همچنین طی این مدت 39 جلسه شورای زکات در سطح استان برگزار شده است.

دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه طی سال گذشته سه هزار و 783 تن گندم،973 تن جو و 309 تن کشمش به ارزش 50 میلیارد ریال در قالب زکات واجب جمع آوری شد،تاکید کرد: مبلغ جمع‌آوری شده برای جهیزیه 224 نوعروس،درمان 117 بیمار نیازمند،تحصیل 40 دانش آموز،مسکن 37 خانوار مددجو و نیز سایر کمک‌های موردی به چهار هزار و 298 نفر هزینه شد.

وی ضمن تشکر از کشاورزان آذربایجان‌شرقی در پرداخت به موقع زکات،یادآور شد:کشاورزان نیکوکار استان می توانند زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد آذربایجان‌شرقی تحویل دهند.

دشتی خاطرنشان کرد: باید در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات از همه توان و ظرفیت استفاده کرد و اگر زکات به درستی در جامعه پرداخت شود دیگر هیچ فقیری در جامعه پیدا نمی‌شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.