موزه این هفته از دیدن وسائل و تن پوش‌های تاریخی در یکی از شهرهای شمال کشورمان می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که اسم مسافرت و مکان‌های دیدنی می‌آید فضای شمال با سر سبزی‌هایش پیش چشمانمان تداعی می‌شود. حال صحبت از جایی است که پشت بام ها معنا و مفهوم دیگری دارند و ممکن است رستورانی را روی آن ببینید که نباید از وجودش تعجب کنید!

دیدن زیبایی‌های هر شهری لطف خودش را دارد اما رفتن به جایی که تاریخچه و یا به نوعی شناسنامه آن شهر را به همراه دارد جذاب تر از بخش‌های دیگر شهر است.

در  63 کیلومتری رشت و در 36 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن در شهر ماسوله خانه کاهگلی به چشم می‌خورد که بیرون آن لباس‌های سنتی در معرض دید گذاشته شده تا بگوید داخل این خانه چه چیزهایی برای دیدن وجود دارد. 

موزه مردم شناسی شهر ماسوله از سه بخش مجموعه‌ای از اشیای مربوط به فرهنگ مردم ماسوله، تشکیل شده است.

در بخش اول، سندها و وسایل مربوط به صد سال اخیر منطقه ماسوله و اطرافش دیده می‌شود. در بخش دوم اسناد و وسایل مربوط به دو قرن اخیر منطقه ماسوله و روستاهای اطراف آن و در بخش سوم هم وسایل مربوط به چهارقرن اخیر را می‌توان دید.

این وسایل شامل اثاثیه و ابزارآلات جنگی، دست ساخته‌ها و دست آوردهای فنی، شکار و به طور کلی شامل وسایل زندگی مردم ماسوله، وسایل زراعت، وسایل ارتباطی و سفالینه‌ها و اشیاء بسیار زیبا و قیمتی وجود دارد که جنس وسایل از چوب، سنگ، شیشه، چرم، کاغذ و غیره است.

وجود این زیبایی‌ها در همچین شهری با ساختار پلکانی شما را ناخواسته به سمت این موزه می‌برد زیرا اکثر گردشگران به دیدن تاریخ  ماسوله رفته‌اند و در آخر سفر خود با حس خوب از آنجا دور شده‌اند.

حتی در این موزه می‌توانید ظرف‌های شیشه‌ای به همراه گردسوزهایی را ببینید که در زمان خود دورانی داشتند و حال بدون سر پشت شیشه‌های تاریخ قرار گرفته‌اند. همچنین آشنا شدن با پوشش مردمان ماسوله در طول تاریخ که چگونه تن‌پوش هایی را بر تن می‌کردند.

پس فرصت را از دست ندهید و به همراه دوربین عکاسیتان پا به تاریخ این شهر پلکانی بگذارید.


گزارش از نیلوفر جوانشیر




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار