53 اکیپ دامپزشکی کرمانشاه بر ذبح دام های قربانی نظارت ویژه دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از نظارت بهداشتی و شرعی 53 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام های قربانی به منظور تامین بهداشت عمومی و جلو گیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان خبر داد.

نادر پرور گفت: اداره کل دامپزشکی با بهره گیری از توان کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی  طی روز عرفه و عید سعید قربان نظارت های بهداشتی و شرعی بر دام ها قربانی را به صورت رایگان توسط 53 اکیپ ثابت و سیار انجام می دهد.
وی با اشاره به تعیین محل های فروش دام زنده در استان، افزود: هم استانی ها و خیرین محترم می توانند دام قربانی خود را از محل هایی که توسط شهرداری مشخص شده و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی است، تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه هدف از نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را تامین بهداشت عمومی و جلو گیری از انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان عنوان کرد گفت: تمامی شبکه های دامپزشکی و کشتارگاه های دام سطح استان در روز عید سعید قربان، فعال و آماده ارائه خدمات رایگان به هم استانی ها هستند.
این مقام مسئول ذبح دام در معابر و خیابان هارا موجب آلودگی زیست محیطی دانست و خاطر نشان کرد: در صورت امکان خیرین محترم استان، دام های قربانی خود را در نزدیکترین کشتارگاه ذبح کرده و در منزل با رعایت مسائل بهداشت فردی و محیطی، اقدام به ذبح دام نمایند و همچنین می توانند از نظارت رایگان بهداشتی دامپزشکی توسط اکیپ های سیار بهره مند شوند.
وی یادآور شد: سامانه تلفنی چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 این اداره کل آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به هم استانی های عزیز است.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، نظارت ، اکیپ ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.