دومین کنگره بین‌المللی صرع با حضور 700 شرکت کننده داخلی و خارجی در بیمارستان رضوی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار دومین کنگره بین ‌المللی صرع در بیمارستان رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر عامل بیمارستان رضوی گفت: این کنگره با هدف ارائه آخرین یافته‌ها در مورد تشخیص و درمان بیماری صرع و نحوه مراقبت از بیماران مبتلا، ارائه آموزش‌های کارگاهی مربوط به تشخیص درست صرع برگزار می‌شود.
دکتر قاسم سلطانی افزود: در این کنگره موضوعاتی چون مسائل اجتماعی صرع، صرع در سنین مختلف، درمان دارویی برای صرع مقاوم به درمان، جنبه‌های روانی صرع و جراحی صرع به بحث بررسی گذاشته خواهد شد.
وی با اشاره به آمار یک تا یک و نیم درصدی مبتلایان به صرع در دنیا گفت: این رقم، رقم قابل توجهی است و با توجه به اینکه بیماری صرع به شدت بر روی کیفیت زندگی فرد مبتلا اثرگذار است، درمان و کنترل آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیر عامل بیمارستان رضوی افزود: در کلینیک صرع بیمارستان رضوی امکانات پیشرفته مربوط به مانیتورینگ صرع را داریم که در خصوص تشخیص درست صرع، تعیین نوع آن و کمک به روند درمان بیمار نقش مهمی را ایفا می‌کند.
سلطانی با اشاره به اینکه بیش از 14 درصد افرادی که در بیمارستان رضوی تحت مانیتورینگ صرع قرار گرفته اند، اصلا مبتلا به صرع نبوده‌اند، گفت: نقش مانیتوریگ در تشخیص درست این بیماری بسیار پررنگ است؛ با این وصف مانیتورینگ صرع از جمله خدماتی است که تحت پوشش بیمه‌ای قرار نگرفته است در حالی که پوشش بیمه‌ای این خدمت به طور قطع از تحمیل هزینه‌های فراوان دیگر به سیستم بهداشت و درمان کشور خواهد کاست.
وی در ادامه به انجام عمل جراحی درمان صرع با استفاده از روش الکترود‌گذاری در مغز که برای نخستین بار در کشور در سال 92، بیمارستان رضوی انجام شده، اشاره کرد و گفت: بیمارستان رضوی در خصوص جراحی‌های مربوط به درمان صرع نیز در زمره پیشرفته‌ترین مراکز خاورمیانه است.
دومین کنگره بین ‌المللی صرع از امروز تا 19 شهریور در بیمارستان رضوی ادامه دارد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.