سازمان عفو بین‌الملل حمله طالبان به دفتر موسسه بین‌المللی پاملرنه در افغانستان را تلاش عمدی برای کشتن غیرنظامیان خوانده و گفته که این حمله معادل جنایت جنگی است.

واکنش سازمان عفو بین الملل و دانشگاه الازهر به حملات تروریستی کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین‌الملل حمله طالبان به دفتر موسسه بین‌المللی پاملرنه (Care International) را تلاش عمدی برای کشتن غیرنظامیان خوانده و گفته که این حمله معادل جنایت جنگی است.

این سازمان با انتشار خبرنامه‌ای گفته است: اصل اساسی قانون بین‌المللی بشردوستانه این است که طرف‌های درگیر در جنگ هیچگاه نباید غیرنظامیان را به صورت عمدی هدف قرار دهند.
 
در ادامه خبرنامه این نهاد آمده است: باید در این مورد تحقیق بی‌طرفانه، مستقل، شفاف و موثر انجام شود و عاملان این حادثه باید محاکمه شوند.
 
در حمله‎ای که روز دوشنبه در کابل اتفاق افتاد، ۴ مهاجم انتحاری طالبان به دفتر موسسه خیریه بین‌المللی پاملرنه (Care International) حمله کردند و این درگیری‎ها تا بامداد ديروز برای ۱۱ ساعت ادامه یافت و به گفته وزارت داخله افغانستان همه مهاجمان در برخورد با نیروهای امنیتی از پا در آمدند.
 
گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته‌ که هدف آنها "یک مرکز اطلاعاتی پنهانی" نیروهای خارجی در کابل بوده است.
 
در همین حال دانشگاه الازهر مصر حملات طالبان در برابر وزارت دفاع افغانستان را که ۴۱ کشته و ۱۱۰ زخمی بر جا گذاشت، محکوم کرده است.
 
این نخستین باری است که این مرکز اسلامی در مورد حملات طالبان در افغانستان موضع‌گیری می‌کند.
 
در بیانیه منتشر شده از سوی این دانشگاه آمده است: این اقدامات تروریستی با روح آموزه‌های اسلامی و تمام ادیان آسمانی مخالف است. الازهر دو حمله‌ تروریستی را که در برابر وزارت دفاع افغانستان اتفاق افتاد، به شدت محکوم می‌کند.
 
آوا نوشت: در حملات روز دوشنبه بیشتر غیرنظامیان و شماری نظامی کشته شدند و طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار