رئیس پیشین دبیرخانه ریاست جمهوری می‌گوید که از درخواست جنبش روشنایی حمایت می‌کند؛ اما با تظاهرات روز دوم اسد موافق نبوده است.

از درخواست جنبش روشنایی حمایت می‌کنمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صادق مدبر رئیس شورای حزب انسجام ملی و رئیس پیشین دبیرخانه ریاست جمهوری  می‌گوید که از درخواست جنبش روشنایی حمایت می‌کند؛ اما با تظاهرات روز دوم اسد موافق نبوده است.

وی امروز (دوشنبه، ۱۱ اسد)در حساب تویترش نوشت: از درخواست جنبش روشنايي مبنی بر انتقال خط برق ۵۰۰ کیلوولت تركمنستان از مسير باميان- ميدان وردك حمايت می‌كنم اما با تظاهرات روز دوم اسد موافق نبودم.
 
جنبش روشنایی در تاریخ دوم ماه اسد تظاهراتی را در کابل با حضور هزاران تن برگزار کرد که سرانجام پس از حمله خونین انتحاری و شهادت بیش از ۸۰ تن و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تن به پایان رسید.
 
محمد کریم خلیلی، معاون پیشین رئیس جمهور و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و صادق مدبر تا پیش از برگزاری تظاهرات از جنبش روشنایی حمایت می‌کردند؛ اما بعد از این حادثه در دوم اسد مخالفت کردند.
 
بسیاری از اعضای جنبش روشنایی این افراد را متهم به معامله‎گری می‌کنند.
 
این در حالیست که جنبش روشنایی پس از حادثه انفجار کابل، برای برآورده شدن خواسته‌هایشان به حکومت افغانستان ۴۰ روز مهلت دادند.
 
اعضای این جنبش بار دیگر از حکومت وحدت ملی افغانستان خواستند تا مسیر انتقال برق ترکمنستان به افغانستان از ولایت «بامیان» در مرکز کشور بگذرد.
 
آوا نوشت: درخواست اعضای جنبش روشنایی در حالی دوباره مطرح می‌شود که حکومت افغانستان همچنان به موضع گذشته خود در قبال انتقال برق ترکمنستان به افغانستان از مسیر سالنگ تأکید دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار