استاندار ایلام خواستار ساماندهی وضعیت عرضه میوه در استان برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد تنظیم بازار و کمیسیون تعزیرات حکومتی استان اعلام کرد: هم اکنون شاهد هستیم قیمت برخی از میوه ها که در داخل استان نیز تولید می شود در مقایسه با سایر نقاط کشور بالاتر است که به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

وی گفت: غرفه هایی که در اطراف میادین و نقاط مختلف شهر ایلام برای عرضه مستقیم میوه و کم کردن نقش دلال ها و واسطه ها ایجاد شده نتوانسته اند به وظایف خود عمل کرده و شاهد هستیم خود به معضلی برای تامین میوه مرکز استان تبدیل شده اند.

استاندار ایلام بر لزوم فسخ قرارداد با این افراد و واگذاری این نقاط به افراد جدید تاکید کرد و افزود: دستگاه های مسئول باید نظارت خود را بر واحدهای عرضه کننده میوه در شهر  بیشتر کنند تا شاهد رضایت مندی مردم از این حوزه باشیم.

مروارید همچنین خواستار تشکیل نهادی در قالب اتحادیه یا آژانس برای نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت سرویس های مدارس در ایام سال تحصیلی جدید مدارس شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست تفاوت فاحش قیمت میوه در مراکز ایجاد شده در حاشیه میادین با سایر نقاط را قابل توجیه ندانست و گفت: تعداد این مراکز نیز زیاد شده و باید نسبت به واگذاری این مراکز به افراد صلاحیت دار اقدام شود.

حشمت الله عسگری افزود: بدون شک با عرضه مستقیم میوه به مردم نقش واسطه ها به حداقل رسیده و شاهد کاهش قیمت میوه در سطح استان خواهیم بود.




 انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، میوه ، قیمت ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.