قائم مقام وزیر کشور گفت: سازمان مدیریت آسیب های اجتماعی به زودی تاسیس می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور درهمایش فرمانداران و بخشداران استان قزوین گفت: پس از تاکید مقام رهبری بر توجه ویژه و کنترل آسیب های اجتماعی، سازمان مدیریت آسیب های اجتماعی به زودی تاسیس می شود.

مقیمی با اشاره به اینکه تاکنون متولی مشخصی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی وجود نداشته است، افزود: ارگان های مرتبط با این موضوع فعالیت های مختلفی انجام داده اند اما این اقدامات چون جزیره ای بوده، اثر بخش واقع نشده است.

قائم مقام وزیر کشور گفت : دولت باید در آبان گزارشی از عملکرد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به رهبر معظم انقلاب ارائه دهد.

وی گریزی هم به بحث انتخابات زد و گفت: نیمه دوم امسال با نزدیک شدن به انتخابات ماه های پرکاری برای فرمانداران خواهد بود، بنابراین از همین امروز باید عزم خود را جزم کنید و برای این رویداد مهم آماده باشید.

مقیمی بیان کرد: در انتخابات گذشته حق الناس رعایت و از آراء مردم صیانت شد و در این دوره نیز با رعایت بی طرفی کامل و صیانت از رای مردم باید از حق مردم دفاع کنیم.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه از پیگیری برطرف شدن مشکل سفر حجاج به بیت الله الحرام گفت و افزود: یکی از فشار هایی که امسال به دولت وارد شد موضوع ممنوع شدن حج برای ایرانیان بود که پیگیر رفع این مشکل هستیم.

وی افزود: اگر چه حجاج ما امسال در این سفر معنوی حضور ندارند امیداوریم دیگر حجاج مناسک خود را به خوبی انجام دهند.

قائم مقام وزیر کشور  با بیا اینکه در کنگره حج امسال، علما و اندیشمندان باید درباره جریان افراطی گری که جهان اسلام با آن مواجه هستند چاره اندیشی کند افزود:  علما و اندیشمندان اسلامی باید ترویج اسلام ناب محمدی ، جریان های تکفیری که از تفکرات غلط و بی ریشه و اساس وهابیت عربستان نشأت می گیرد را کنار بزند.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه گریزی هم به موضوع اقتصاد و امنیت زد و گفت: باید شرایط حضور سرمایه گذاران را در کشور فراهم کنیم که لازمه آن رفع موانع و بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران  خارجی است.

 مقیمی گفت: هر کشوری برای توسعه خود برنامه ای دارد و مهمترین برنامه ما برای رسیدن به توسعه پایدار و  اجرای برنامه کارشناسی شده اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: باید اقتصاد ما در برابر نوسان وتکان های اقتصادی جهان و نفت مقاوم باشد و تغییر نرخ ارز هم نتواند آن را دچار آسیب کند .

مقیمی یادآورشد: باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی انضباط مالی داشته باشیم و بتوانیم در بازارهای جهانی هم حضور پیدا کنیم و از رکود خارج شویم.

قائم مقام وزیر کشور گفت: خروج از رکود اقتصادی، توسعه پایدار و ایجاد نشاط سیاسی در جامعه و جلب رضایت مردم مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: امنیت کلیدی ترین موضوع برای توسعه کشور است و در داخل نیز همه باید تلاش کنیم و نگذاریم این آرامش دچار اسیب و خدشه ای به آن وارد شود.

 قائم مقام وزیر کشور در ادامه تکریم ارباب رجوع را از وظایف مدیران دانست و یادآورشد: باید حق الناس را ادا کنیم و اجرای قانون، رسیدگی بموقع به مشکلات و درخواست های مردم، تکریم و جلب رضایت مردم از مهمترین وظایف مدیران در شرایط کنونی است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.