امروز ادبیات دفاع مقدس، ادبیات پایداری و ظلم ستیزی در برابر استکبار جهانی است.

میلاد عرفان‌پور شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت ادبیات پایداری گفت: ادبیات دفاع مقدس، ادبیات پایداری است و اشاره به دفاعی دارد که در جبهه نرم همچنان ادامه دارد. تصویری که از ادبیات در دوران دفاع مقدس ارائه می شد با تصویری که در حال حاضر درباره دفاع وجود دارد، تفاوت پیدا کرده است. امروز دفاع مقدس ما در برابر استکبار و استبداد جهانی است. وقتی عنوان ادبیات مقاومت را بر زبان می آوریم، منظورمان مجموعه‌ای از مقاومت‌هاست که در هر کجای جهان در حال بروز و ظهور است.

وی افزود: امروزه ما شاعران خوبی در چارچوب شعرهای فارسی زبان داریم که در شعرشان ادبیات پایداری وجود دارد و با ظلم‌هایی که در زمان جاری در حال بروز و ظهور است، مبارزه می‌کنند. در سایر کشورها مانند جهان عرب نیز نویسندگان ادبیات پایداری و ظلم‌ستیزی در حال فعالیت هستند و بسیار خوب کار می‌کنند. با این وجود هنوز هم تعداد نویسندگانی که با جسارت و شجاعانه در مقابل جبهه استکبار می‌ایستند، نسبت به نویسندگان خنثی نویس که قلمشان زیاد متوجه کسی نیست، کمتر است.

عرفان‌پور تصریح کرد: باز هم انتظار می‌رود این حوزه از ادبیات گسترش پیدا کند. هرچند شاعران خنثی‌نویس مخاطبان بیشتری دارند ولی صدای نویسندگان متعهد همیشه در جهان بیشتر شنیده می‌شود. در حال حاضر روز به روز شعر متعهد به انسانیت و متعهد به دفاع حق از باطل، در حال گسترش است و امیدواریم این نوع شعر بزودی در ادبیات به جایی برسد که بر حوزه‌های دیگر غلبه کامل داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ آخرین کتاب منتشر شده میلاد عرفان‌پور، مجموعه رباعی های این شاعر با موضوعات اجتماعی، عارفانه و عاشقانه با عنوان «درباره تو» است که انتشارات سوره مهر آن را به چاپ رسانده است.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار