کرمان؛

رشد 94درصدی صادرات ازگمرکات استان کرمان

مدير کل گمرکات استان کرمان از رشد94 درصدی صادرات طی پنج ماهه نخست امسال در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا قادر بااشاره به اینکه میزان صادرات کالا در 5 ماهه امسال از طریق گمرکات استان، 398میلیون و 635هزار و314 دلار به وزن 107هزار و 930تن بوده است، افزود:این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی 94درصد رشد داشته است.

وی عمده تر ین کالای صادراتی ازاین گمرک را شامل : پسته ومغز پسته ،نانو کا مپوند مستربچ گرانول ، مصنوعات مسی ، خرماخشک وتازه ، کاشی و سرامیک عنوان کرد و گفت: این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان ،پاکستان ،چین ،ایتالیا، آلمان و اسپانیا صادر شده است.

قادر با بیان اینکهطی 5 ماهه نخست امسال واردات به این گمرک نیز به ارزش 397میلیون و 828هزار و 728دلار و به وزن 56هزار و 999تن بوده است ، خاطر نشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی 15درصد واز نظر وزنی 9درصد رشد داشته است.

وی مهم ترین کالای وارداتی راشامل:اجزا وقطعات خودرو ، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی ، انواع نخ غیرپنبه ای، الیاف اکرلیک ماشین الات راه سازی وکشاورزی دانست و تصریح کرد: این کالاها از کشورهای چین ،کره ،امارات،آلمان ،هندوستان ،پاکستان ،ارمنستان ،ترکیه وارد شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گمرکات ، صادرات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار