135واحد نانوایی متخلف در شهرستان بویراحمد که بر اساس رای دادگاه تجدیدنظرشعبه دوم نیز با نقض حکم بدوی، این واحدها به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ بر اساس رای صادره دادگاه تجدید نظر هر واحد صنفی متخلف به پرداخت جریمه مبلغ پنج میلیون ریال محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد نیز در پایان جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران موضوع اتهام این تعداد نانوایی متخلف را نیز کیفیت پایین و غیراستاندارد بودن دستگاه های پخت نان دانست.

رضا زیرایی رای صادره از سوی دادگاه تجدید نظر را تنها برای یک بار دانست و افزود: صدور این رای نه بر اساس اظهارات و مستندات متشاکیان بلکه به دلیل برخی ملاحظات امنیتی و مصالح عمومی مردم و پیشنهادهای قابل توجیه از سوی کارشنان و مسئولان امنیتی و اجرایی در جلسه علنی امروز بود.

وی اظهارات و مستندات شاکی پرونده (اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی) در مورد تخلفات صورت گرفته از سوی واحدهای نانوایی شهرستان بویراحمد را نیز مسلم و محرز و در مقابل دفاعیات و اظهارات متهمان پرونده را وارد نداست.

وی تاکید کرد: دفاعیات و اظهارنظر های متخلفان و متهمان پرونده و اذعان آنها به تخلف های صورت گرفته بود.

وی افزود: برخی واحدهای متخلف در اظهاراتی عجیب و غیرقابل توجیه ذائقه مردم نسبت به مصرف نان سنتی و یا نان های نازک ، قیمت پایین نان و کیفیت پایین آراد و گندم در استان را عاملی برای تبرئه خود در این پرونده دانستند که تمامی این ادعاها مورد پذیرش دادگاه و تعزیرات حکومتی استان قرار نگرفت.

وی ابراز داشت: بر اساس گزارش های رسیده هم اکنون بیش از 99 درصد دستگاه های پخت نان در واحدهای نانوایی در سطح شهرستان بویراحمد غیراستاندرد است.

زیرایی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز مسئولان امر بویژه تعزیرات حکومتی است به واحدها صنفی و تولیدی در بخش های مختلف هشدار داد: بررسی ها و گشت های شبانه روزی و میدانی با جدیت و قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

جلسه علنی دادگاه تجدید نظر 135 واحد نانوایی متخلف با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و امنیتی استان و شهرستان بویراحمد، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی به عنوان شاکی پرونده، کارشناسان حقوقی، برخی از صاحبان واحدهایی نانوایی و اصحاب رسانه تشکیل شد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.