استاد اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: مومن به وسیله توسل به ائمه اطهار(ع) از گزند شبهات مصون می ماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر طباطبایی در سلسله سخنرانی های رواق امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی به تبیین سیره و حدیث ائمه معصومین(ع) پرداخت و اظهار کرد: دستور العمل های دینی به زندگی دنیوی انسان روح می دهد و او را از انحرافات اعتقادی نجات می دهد.

وی با اشاره به اینکه احادیث و روایات اهل بیت(ع) نسخه سالم زیستی انسان است، افزود: آشنایی با امام معصوم(ع) و معرفت آن زمینه عنایات معنوی خداوند متعال را برای انسان فراهم می سازد.

طباطبایی با بیان اینکه زیارت قبور اولیای الهی یکی از شاخصه ها و ارزش های دینی است، تصریح کرد: توسل به اولیای الهی نجات دهنده از مسیرهای انحرافی است.

وی افزود: معرفت ائمه اطهار(ع) در اصل پیاده کردن سیره گفتاری و عملی این بزرگواران در زندگی است و چراغ هدایت انسان با شناخت این خاندان الهی روشن می شود.

این سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: توسعه ارتباط انسان با خاندان پیامبر(ص) جزء با محبت و دوستی این خاندان بزرگوار امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه توسل به اهل بیت(ع) راهکار اساسی انسان سازی است، گفت: قبور ائمه معصومین(ع) پایگاه معنوی و معرفتی مومن است.

این استاد دانشگاه با بیان حدیثی از رسول خدا(ص) که در مورد امام هشتم(ع) فرمودند: «پاره تن من در سرزمین خراسان دفن شود، هیچ محزون و گناه کاری او را زیارت نکند مگر آن که خداوند حزن او را بر طرف کند»، اظهار کرد: وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد و حضور زائران در این حرم نورانی زمینه ساز اتحاد و همدلی مسلمانان است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار