به مناسبت هفته تعاون 98 تعاونی در خوزستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد نیکو معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان از این تعداد تعاونی 75 تعاونی در بخش کشاورزی، 10 تعاونی در بخش صنعتی، یک تعاونی فرش دستباف، چهار تعاونی بخش خدمات، 6 تعاونی در بخش مسکن و 2 تعاونی چند منظوره هستند.

وی بیان کرد: طبق اصل 44 سهم 25 درصدی در اقتصاد به تعاونی ها اختصاص داده شده اما اکنون بخش تعاون تنها در پنج درصد اقتصاد سهم دارد.

نیکو افزود: تعاونی به معنی کار گروهی است اما این کار در کشور بسیار ضعیف است و نیاز است که کارگروهی در کشور فرهنگ سازی شود.

وی اظهار داشت: فعالیت تعاونی ها بانک محور است اما بانک ها همکاری مناسبی با تعاونی ها ندارند؛ اقتصاد باید از بانک فاصله بگیرد و به سمت فعالیت در بورس حرکت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان افزود: تعاونی باید به لحاظ فنی و مدیریتی قوی باشد و مهارت فنی و مدیریتی در این تعاونی باید دیده شود؛ این مهارت در عملکرد بهتر تعاونی ها موثر است.

نیکو گفت: نقش بخش تعاونی در اقتصاد ملی مشخص نیست و حرکت نوسانی دارد؛ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به چرخه تعاون توجه داشته باشد و تنها به تشکیل تعاونی تمرکز نداشته باشد.

وی اظهار کرد: دوره رشد و فعالیت تعاونی ها باید طولانی تر شود تا سریع از بین نروند، ضمن اینکه عملکرد تعاونی ها نباید تنها در بخش مسکن و کشاورزی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان با اشاره به طرح بزرگ کشاورزی 550 هزار هکتاری در خوزستان گفت: در سه سال آینده گام دوم طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.