مسئولان اتاق تجارت بين‎المللی در افغانستان مى‎گويند که اين اتاق پل ارتباطی ميان افغانستان و جهان است.

اتاق تجارت بين‎المللى در افغانستان آغاز به کار کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان اتاق تجارت بين المللی در افغانستان مى‎گويند که اين اتاق پل ارتباطی ميان افغانستان و جهان بوده و با هدف استانداردسازی فعاليت‎های تجاری، جلب سرمايه‎گذاری، رشد اقتصادی و صادرات ايجاد شده است.

قدير بهمن رئیس دفتر اتاق تجارت بين‎المللی افغانستان يا (ICC Afghanistan) ، ايجاد اين نهاد را در رشد اقتصادی و جلب سرمايه‎گذاری خارجی مهم خواند.
 
وى گفت که جمعی از فعالان تجاری افغانستان، در ماه ژوئن سال جاری ميلادی، درخواست ايجاد نمايندگی اتاق تجارت بين‎المللی افغانستان را نمودند که به اتفاق آرا در اجلاس جهانی برزيل، افغانستان اجازۀ ايجاد نمايندگی را به‎دست آورد.
 
بهمن با بيان اينکه اتاق تجارت بين‎المللی افغانستان، تاکنون رسما افتتاح نشده و قرار است تا دوهفته ديگر، گشايش يابد گفت: با افتتاح اين اتاق تمرکز بيشتر ما روی تجارت خارجی و جلب سرمايه‎گذاری است، تا صادرات افغانستان را رشد و سرمايه گذاری خارجی را افزايش دهيم.
 
وی گفت: اتاق تجارت بين‎المللی افغانستان، هفت موسس دارد که تا ايجاد هيئت مديره، آنان مدیریت نهاد را به عهده دارند و با گشايش اين نمايندگى، روابط تجاری افغانستان با ساير کشورهای جهان بیش از گذشته تقويت خواهد شد.
 
رئیس دفتر اتاق تجارت بين‎المللی افغانستان گفت: اتاق تجارت بين المللی افغانستان، در حال حاضر در ۹۲ کشور نمايندگی دارد و يکی از بزرگترين نهادهای تجارت بين‎المللی در جهان مى‎باشد.
 
گفتى است که با آغازبه‎کار اين اتاق در انتخابی، مايل خيرخواه به سمت رئيس عمومى اين نهاد تعيين شد.
 
اتاق تجارت بين المللی، در سال ۱۹۱۹ در پاريس ايجاد شده است، در کنار نمايندگی از بخش‎های خصوصی به سطح جهان، به‎عنوان نماینده بخش خصوصی و سرمایه‎گذاری درسازمان ملل متحد نيز حضور دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.