بیش از 200 خیر مدرسه‌ساز از سراسر کشور در شهرستان چابهار گردهم آمده تا زمینه تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم سیستان و بلوچستان در فضایی مناسب را فراهم کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان ؛معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامهریزی درهمایش خیرین مدرسه ساز گفت: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش و استاندار سیستان و بلوچستان ردیف اختصاصی به مبلغ 170 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش استان اختصاص پیدا کرده است.

ایجاد اعتدال فضاهای اموزشی در چابهار

واعظ مهدوی ادامه داد: فضاهای آموزشی در مکران باید گسترش یابد تا فضا برای توسعه پایدار در مکران به عنوان یک منطقه استراتژیک و راهبردی مهیا شود.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت آموزش و پرورش برای توسعه آموزشی مکران ‌اهتمام ویژه‌ای دارد و بر همین اساس خیرین مدرسه ساز می‌توانند گام‌های بزرگی در توسعه آموزشی و زیر ساخت‌های آن خواهند داشت.

به گفته فرماندار چابهار سرانه فضای آموزشی این شهرستان نسبت به کشور و استان بسیار پایین است و در مهرماه سال جاری برخی مدارس سه شیفته خواهند شد.

احمدعلی موهبتی تصریح کرد: حداقل انتظار مردم شهرستان چابهار بهره‌مندی از امکانات و فضای آموزشی در حد سرانه استانی است.

وی از وزیر آموزش و پرورش خواست: با همکاری و دعوت خیران، سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز که 50 سانتی‌متر در شهر و یک متر در سطح شهرستان چابهار است را به بیش از 5 متر میانگین کشوری ارتقا بدهند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش چابهار نیز در زمینه وضعیت کلاس‌های درس دانش‌آموزان چابهاری، اظهار کرد: در حال حاضر 74 باب فضای آموزشی تخریبی در مناطق شهری و روستایی وجود دارد.

حسن نوروزی ادامه داد: 10 مدرسه نیمه‌تمام با پیشرفت 10 تا 75 درصدی در شهرستان چابهار وجود دارد.

ویخاطر نشان کزد : تاکنون 79 کلاس درس توسط خیران ساخته شده که 26 کلاس توسط سازمان منطقه آزاد چابهار بوده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ایجاد ، اعتدال ، فضاهای ، اموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار