شهروندان بحرینی برای هفتاد وهفتمین روز متوالی به تحصن خود در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه دراز بحرین ادامه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون العالم خبر داد شهروندان بحرینی برای هفتاد وهفتمین روز متوالی به تحصن خود در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه دراز بحرین در محکومیت سلب تابعیت این روحانی شیعه ادامه دادند.

تحصن کنندگان بر همبستگی خود با این روحانی شیعی تاکید کرده و این درحالی است که نیروهای امنیتی بحرین به محاصره این منطقه ادامه می دهند.

مناطق دیگر بحرین نیز شاهد تظاهرات معترضان خشمگین در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه حکومت این کشور علیه شیعیان است.

بر اساس گزارش ها، نیروهای امنیتی بحرین به شکل انبوهی در ورودی ها و خروجی های منطقه دراز مستقر شده اند و ایست بازرسی ها و موانع امنیتی بسیاری ایجاد کرده اند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی بحرین تظاهرکنندگان در مناطق دیگر ، نظیر ستره و نعیم را سرکوب کردند.

در همین حال سازمان دیده بان حقوق بشر از رژیم منامه خواست «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را فوراً آزاد کند. وی به علت انتقاد از مشارکت بحرین در تجاوز به خاک یمن با خطر صدور حکم 15 سال حبس رو به رو است.

معاون مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد حبس نبیل رجب به سبب انتقاد ، نشان از آن است که خاندان حاکم در این کشور به اصول اولیه حقوق بشر اهمیتی نمی دهند. این سازمان همچنین تائید کرد مقامات بحرینی سه تن از همکاران نبیل رجب را از این کشور ممنوع الخروج کرده اند. این سه تن تصمیم داشتند در نشست حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو که سیزدهم ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد شرکت کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین نیز بازداشت دوساله «خلیل الحلواجی» را بدون صدور هرگونه حکمی محکوم کرد و این اقدام را نقض حق وی برای برخورداری از محاکمه عادلانه به شمار آورد.

این سازمان اعلام کرد الحلواجی 59 ساله دو سال پیش در حمله نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد در حالیکه مهاجمان هیچ گونه مجوزی برای این اقدام نداشتند. وی همچنین برای امضای اعتراف نامه جعلی، تحت شکنجه قرار گرفته است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار