دیده بان حقوق بشر: آل خلیفه به اختلافات مذهبی دامن می زند

سازمان دیده بان حقوق بشر رژیم آل خلیفه را به افزایش اختلافات مذهبی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر ، رژیم آل خلیفه در بحرین را به فشارهای برنامه ریزی شده و پیگیری های قضایی علمای دین متهم کرد و این روند را سبب افزایش اختلافات مذهبی در بحرین دانست.

شبکه تلویزیونی العالم، در این زمینه گزارش داد، نظام سیاسی بحرین با استفاده از هر نوع ابزار و امکاناتی در پی برخوردهای مذهبی است، ماههاست در این کشور سریالی از محاکمه ها و پیگردها ادامه دارد که آخرین آن صدورحکم حبس یک ساله برای  عبدالله صباح، از مداحان بحرینی، به دلیل مشارکت در تحصن مردمی در منطقه دراز و در برابر منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین بوده است، حکم دیگر حکم حبس هفده ماهه برای  علی احمد ناصر از افراد مسن در بازداشت است که اتهامش مشارکت در تشییع حسن الحایکی است که زیر شکنجه در زندان به شهادت رسید.

از شواهد تداوم سیاست های تنش زا در بحرین می توان به احضار شیخ سعید المادح و شیخ علی الجدحفصی  به مرکز تحقیقات پلیس در منطقه ستره اشاره کرد. هم زمان با چنین سیاست هایی مردم بحرین نیز حرکت انقلابی خود را پی گرفته و همچنان برای تحقق خواسته های مشروعشان پافشاری می کنند.

معترضان از بیش از شصت و پنج روز پیش تاکنون، در برابر منزل شیخ عیسی قاسم تحصن کرده اند و همچنان به تحصن ادامه می دهند. تحصن کنندگان فقط خواستار عقب نشینی رژیم از تصمیمات ظالمانه علیه شیخ عیسی قاسم نیستند بلکه تاکید دارند سیاست های رژیم علیه اتباع مذهبی خاص، روحانیان و فعالان سیاسی و حقوقی باید متوقف شود.

تجمعات اعتراضی هر روز در مناطق مختلف بحرین برگزار می شود، این تظاهرات، اقدامی در مخالفت با سرکوب های مذهبی و  نقض حقوق شهروندان از طریق احضار، بازداشت و محاکمه به شمار می آید. معترضان همچنین برآزادی فوری بازداشت شدگان تاکید دارند، این خواسته ها به ویژه پس از انتشار گزارش هایی از شرایط بسیار ناگوار زندان ها بیشتر شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر، در این زمینه گزارش داد نظام سیاسی بحرین حملاتش را علیه منتقدان بیشتر کرده است، این سازمان از واشنگتن خواسته است از منامه بخواهد اتهامات مطرح شده علیه شیخ میثم سلمان و طاها الدرازی، جراح مغز و اعصاب، را که هر دو به اتهام مشارکت در تجمعی غیر قانونی، از نیمه های این ماه  در بازداشت به سر می برند ملغی کند. نظام سیاسی بحرین با هدف پیگیرد منتقدان از اتهامات مختلفی بهره می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار