۲۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در پنج ماهه نخست امسال صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: ۲۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در پنج ماهه نخست امسال برای واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش در استان کرمانشاه صادر شد.

محمود نیازی اظهار داشت: این اداره کل در سال‌های 92، 93 و 94 به ترتیب موفق به صدور 59، 66 و 75 پروانه کاربرد علامت استاندارد شد و در پنج ماهه نخست امسال نیز 25 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش صادر شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه عنوان کرد: در این فرایند پس از انجام بازرسی‌‌ها و نمونه‌برداری از محصول تولیدی در صورتی که نظام کنترل کیفیت در واحد تولیدی جاری باشد و نتایج آزمون فرآورده نمونه‌برداری شده قبول باشد به واحد تولیدی اجازه داده می‌شود به مدت سه سال از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده کند.

نیازی درباره آزمون و علامت‌گذاری سایر وسایل سنجش از جمله انواع ترازوها و نیم متر تجاری، گفت: در سه سال اخیر بیش از 26 هزار مورد آزمون و علامت‌گذاری وسایل سنجش در سطح استان کرمانشاه انجام شده است.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق شهروندان که به هر نحوی در داد و ستد عمومی شرکت دارند و به‌ منظور حصول اطمینان از صحت و دقت وسایل سنجش در داد و ستد عمومی و در راستای اجرای قانون اوزان و مقیاس‌ها این اداره کل در دوره‌های زمانی مشخص اقدام به آزمون وسایل سنجش می‌کند.

نیازی درباره طرح بازرسی کنترل بازار یا طرح اجرای هماهنگ استاندارد موسوم به طاها گفت: این طرح به‌ عنوان یکی از طرح‌های راهبردی در سازمان ملی استاندارد و به‌ منظور استانداردسازی ارتقای سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار طی چند سال اخیر در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی افزود: براساس این طرح بازرسان اداره کل استاندارد استان به نیابت از مردم در بازار مصرف حضور یافته و کالاهای مختلف را به ‌صورت تصادفی خریداری و آزمایش می‌کنند تا از کیفیت محصولات تولید داخل اطمینان ایجاد شود.


انتها ی پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.