چهارمین جلسه عمومی ذیحسابان دستگاه‌‍‌های اجرایی استان به منظور بررسی قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم برگزار گردید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بخشنامه معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در رابطه با هماهنگی در تعیین حقوق و مزایا و سایر پرداخت های دستگاه ‌های اجرایی، رعایت سقف خالص پرداختی ماهیانه به سایر مقامات و کلیه مدیران و کارکنان پس از کسور قانونی و مالیات نباید از 3 برابرحداقل حقوق تعین شده در ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری تجاوز نماید لذا از ذیحسابان و مدیران مالی درخواست نمود نسبت به رعایت بخشنامه فوق اقدام نمایند.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان، با اشاره به فرمت جدید ماده 91 قانون محاسبات عمومی کشور گفت: ضروری است ذیحسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی در صورت نیاز از فرمت جدید استفاده و رونوشت آن را به مراجع تعیین شده ارسال نمایند.

مزرعه‌لی مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به حساسیت موضوع مالیات در کشور و ارتقاء دانش ذیحسابان و مدیران مالی، گفت: هدف از تصویب قانون جدید، ساده‌سازی و رفع پیچیدگیهای موجود در سیستم مالیاتی، مکانیزه نمودن پروسه وضع و اخذ مالیات در کشور و گسترش پایه‌های مالیاتی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور می‌باشد.

وی در ادامه به تشریح مواد تغییر یافته در قانون جدید مالیات‌های مستقیم پرداخت و سپس به سوالا ت ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی در این رابطه پاسخ داد.

در پایان جلسه مراسم ادای سوگند 6 نفر از ذیحسابان جابجا شده با حضور نماینده وزیر و مدیر‌کل امور اقتصادی و دارائی برگزار گردید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.