اراک؛

آلاینده های صنعتی مخل زندگی مردم شازند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اثرات آلایندگی واحدهای صنعتی مستقر در شازند کاملاً زندگی مردم این شهر را دچار مشکل کرده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ علی ابراهیمی ظهر امروز در نشست اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک که با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت : شهرستان شازند به ویژه  روستای کزاز که از خوش آب و هواترین مناطق استان بوده اند که به دلیل وجود صنایع آلاینده به ویژه نیروگاه، پتروشیمی، پالایشگاه و چند صنعت دیگر در شرایط بدی قرار گرفته اند .
وی تصریح کرد: اثرات آلایندگی این صنایع کاملاً زندگی مردم شازند را دچار مشکل کرده و برای گیاهان و موجودات زنده و منابع آبی نیز تهدید جدی به شمار می‌رود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمینه اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان قابل تحسین است، اما این صنایع برای شازند به جز آلودگی منفعت دیگری نداشته است.
ابراهیم بیان کرد: معاف شدن پتروشیمی از پرداخت عوارض آلایندگی منطقی و علمی نیست که باید در این زمینه بازنگری شود.
وی ادامه داد: تا به این لحظه دلایل خروج پتروشیمی از لیست صنایع آلاینده مشخصی نشده و بنده به عنوان نماینده مردم شازند نسبت به این موضوع معترض هستم.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: عوارض آلایندگی به هیچ عنوان درآمدی برای مردم شازند نداشته و این عوارض به استان آمده و در اختیار مدیریت استان قرار می‌گیرد.
ابراهیمی اظهار کرد: وظیفه حمایت از محیط زیست وظیفه‌ای فرابخشی است و باید نظارت در این حوزه با تعامل و همگرایی افزایش یابد.
وی با اشاره به وضعیت معادن شازند خاطرنشان کرد: متأسفانه معادن شازند چهره این شهر را تغییر داده و بهره‌برداران معادن تنها جنگل بلوط منطقه را با روش غیراصولی از بین برده‌اند.
به گفته نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بهره‌برداران از این معادن مجوزهای لازم را از نظر زیست محیطی نداشته و فعالیت آنان باعث ایجاد گرد و غبار و آلودگی در شازند می‌شود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، ابتکار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.