اراک؛

انتقاد از تخصیص نیافتن کامل اعتبارات طرح کاهش آلودگی هوا

استاندار مرکزی گفت : 33 درصد از اعتبارات طرح کاهش آلودگی هوای اراک به این شهر تخصیص یافته و مابقی وصول نشده است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ زمانی قمی استاندار مرکزی  در جلسه بررسی پیشرفت برنامه حفاظت و بهبود محیط زیست استان مرکزی که با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور  در اراک برگزار شد، افزود: جمع کل اعتبارات مصوب برای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در سال ۸۶، ۲۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.  که تاکنون، ۷۷میلیارد تومان یعنی یک سوم اعتبار مصوب تخصیص یافته است .
 محمود زمانی قمی افزود : پیشرفت مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در دولت یازدهم در استان مرکزی نسبت به بندهای واجد اقدام استانی، ۶۸ درصد بوده است.
وی گفت : رفع آلودگی هوای اراک از دغدغه های دولت در استان و اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که این موضوع توسط نمایندگان  مجلس اراک و همچنین نماینده شازند در مجلس مورد پیگیری است تا با راه حل های منطقی پیش رود.
استاندار : تعداد کل مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک از شهریور ماه ۹۲ تا اردبیهشت ۹۵، را ۲۱۷ مصوبه  دانست  که درصد افزایش این مصوبات نسبت به زمان قبل از آن ۱۷۸درصد است.
زمانی قمی خاطرنشان ساخت: تعداد مصوبات اجراشده در این حوزه از ۲۱۷ مصوبه، ۱۵۹مصوبه بوده است.
وی بیان کرد: در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، مقرر شده یک هزار هکتار فضای سبز اجرا شود که قبل از ۹۲، ۸.۸ هکتار انجام شده و بعد از آن تاکنون به ۳۴۰ هکتار افزایش یافته و حدود ۳۴ درصد انجام شده است که برای تحقق بقیه آن حوزه عمرانی استانداری مرکزی پیگیر است.
زمانی قمی با اشاره به صنایع آلاینده شهر اراک افزود: در راستای کاهش آلودگی، خطوط یک، دو و شش شرکت آلومینیوم سازی اراک(ایرالکو) غیرفعال شده و اخیرا از ۲۷۸ دیگ خطوط چهار و پنج ایرالکو نیز، ۹۴دیگ از مدار فعالیت خارج شده است.

استاندار مرکزی گفت: تامین سوخت نیروگاه شازند و تبدیل آن از مازوت به گاز و توزیع بنزین یورو۴ در جایگاه های سوخت اراک، یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوای اراک و شازند بوده است.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، ابتکار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
ساخت تقاطع غیرهم سطح میدان شریعتی اراک بدون هیچ پیشرفت فیزیکی رها شده است و متاسفانه ترافیک و راه بندان در خیابان شریعتی ایجاد شده, معاونت عمرانی استانداری مرکزی باید دستور خلع ید پیمانکار پروژه را صادر کند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
از تیر ماه سال 94 تا کنون - این پروژه بلاتکلیف رها شده و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
برقراری پروازهای فرودگاه اراک به مقصد کیش و قشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
ساخت پارک و بوستان محلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
تمام مشاغل مزاحم و آلاینده خودرویی از خیابان های شریعتی و ادبجو و داوران و شن کش اراک به شهرک خودرو منتقل شوند با اخطار کتبی و ضرب الاجل چند روزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
طرح تفضیلی و طرح جامع شهری اراک با همکاری اساتید دانشگاه تدوین شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
پله برقی پل عابر پیاده میدان باغ ملی اراک همیشه خاموش است,!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
به نظر من, حل مشکل ترافیک در بافت مرکزی اراک سه راه حل داره :حضور و تمرکز بیش از اندازه پاساژها و بانکها و مطب پزشکان و دفاتر اداری شرکت ها در میدان باغ ملی و خیابان شهیدرجایی و خیابان امام خمینی و خیابان شهید بهشتی باعث ازدحام و تراکم جمعیت و ترافیک شده لذا باید شهرداری از صدور جواز ساخت تجاری و اداری در این محدوده خودداری کند و مجتمع های پزشکی و آزمایشگاهی مثل پورسینا, بزرگمهر ,پارس, ایران ,... از میدان هفت تیر یا میدان نیسانیان اراک به نقطه ای دیگر منتقل شوند و شهرک پزشکان مثل شهرک خودرو ایجاد شود, انتقال شعب سرپرستی بانک ها از خیابان شهید رجایی به نقطه ای دیگر مثلا اطراف میدان سرداران اراک , عقب نشینی املاک در میدان باغ ملی به شرط دریافت تراکم تشویقی , ساخت دو زیرگذر بین خیابان امام خمینی و میدان شورا و دیگری بین خیابان محسنی و میدان باغ ملی, پل خیابان محسنی بابد تخریب و برچیده شود چون هیچ تاثیری در کاهش ترافیک ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
متاسفانه پروژه های به تاخیر افتاده شهرداری اراک هیچ نقشی در کاهش ترافیک یا کاهش الودگی هوا ندارد, ای کاش به جای ساخت تقاطع غیر هم سطح میدان شریعتی اراک, یک زیرگذر با هزینه کمتر و زمان کمتر ساخته میشد, پل خیابان محسنی باید برچیده شود و به جای آن زیر گذر ساخته شود چون پل خیابان محسنی باعث تشدید ترافیک در میدان باغ ملی و خیابان محسنی شده