رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از هم پیمان شدن سه نماینده مردم و همگرایی و همکاری برای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سلام امینی اعلام کرد: ما سه نفر هم پیمان شده ایم تا با مشارکت و همگرایی بیشتر برای اجرای برنامه ها و اهداف مورد نظر خود در مجلس همدیگر را یاری کنیم و از همه توان مان برای عمل به وعده هایی که تعالی و توسعه استان را بدنبال دارد، استفاده کنیم.

امینی نفت و گاز را یکی از مهمترین ذخایر خدادادی و غنی و از ظرفیت های توسعه استان دانست و گفت: با توجه به وجود میادین مشترک نفتی در این استان با کشور عراق پیگیری تسریع در بهره برداری نفت از میادین مشترک هستیم.

وی افزود: در حوزه جنوب استان نفت و در حوزه شمال گاز وجود دارد و اکنون با پیگیری نمایندگان و استانداری و مکاتبه با وزارت نفت برای افزایش بهره برداری از این نعمت های خدادادی که منجر به بهبود اقتصادی و اشتغال منطقه می شود، خواستار توجه بیشتر به این استان شده ایم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی آب و هوای چهار فصل و با تنوع را یک مزیت بارز برای کشت و توسعه انواع محصولات کشاورزی در این استان برشمرد.

وی اضافه کرد: می توان از این ظرفیت در راستای افزایش تولید محصولات صادراتی، تولید گندم، باغداری، دامداری و مرغداری استفاده بهینه کرد.

امینی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده و عضویت در کمیسیون انرژی پیگیر تخصیص منابع آبی برای افزایش سطح زیر کشت اراضی استان از دیم به آبی هستیم تا بتوانیم نقش مهمی در افزایش راندمان کشاورزی و تولید داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم مهار سیلاب ها، روان آب ها و آب های مرزی را یکی از مهمترین مباحث مورد پیگیری نمایندگان دانست و افزود: سالانه مقادیر قابل توجهی آب از مرزهای استان خارج می شود که با مهار آن می توان اراضی بیشتری را تبدیل به کشت آبی کرد.

وی اظهار کرد: اگر به اندازه کافی سد دراستان برای ذخیره روان آب ها داشتیم سال قبل با مهار حداقل 200 میلیون متر مکعب آب براحتی می توانستیم خسارت های ناشی از سیل را جبران کنیم.




 انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، مجلس ، نماینده ، امینی ، پیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.