فرمانده سپاه حضرت امیرالمؤمنین (ع) استان گفت: 420 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مناطق محروم استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سردار سید صادق حسینی اعلام کرد: قرار است با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال جاری 100 دهستان در کل کشور به زیر طرح های توسعه ای مناطق محروم درآیند که سهم استان در این طرح سه دهستان است.

حسینی با بیان اینکه این دهستان ها شامل آب انار آبدانان، چم زی ملکشاهی و بردی دهلران است، گفت: برای اجرای طرح های توسعه ای در هر یک از این دهستان ها 140 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 30 میلیارد ریال آن برای زیرساخت ها و 100 میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات و برای اجرای طرح های اقتصاد مقامتی و اشتغالزایی است.

وی افزود: روستاهای هدف در این دهستان ها پایلوت هستند که در پایان طرح بعنوان مناطق توسعه یافته و الگوی ایرانی اسلامی معرفی می شوند و با اجرای موفقیت آمیز طرح در این روستاها این برنامه در دیگر مناطق روستایی استان اجرا می شود.

وی تاکید کرد: طرح توسعه روستاهای مناطق محروم با محوریت عمرانی و زیرساخت، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی و اشتغال و همچنین محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این دهستان ها اجرا می شود.

حسینی با اشاره به تشکیل تعاونی ها در این دهستان ها با مشارکت اهالی روستاها اظهار کرد: مقرر شده که به هر تعاونی مبلغ 2 میلیارد ریال تسهیلات با سود صفر درصد پرداخت می شود.

به گفته وی، البته باید در صورت امکان از منابع مالی استان هم بهره گیری کرد هر چند طبق برنامه ریزی های بعمل آمده قرارگاه خاتم(ص) در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ورود می کند.

وی اظهار کرد: ایجاد توسعه و اشتغال پایدار با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها یا دیگر استان ها است که با مشورت و اعلام نیاز خود این روستاییان انجام می پذیرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.