رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از برگزاری طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام بازگشایی مدارس خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علی پرزحمت هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت ها و برخورد با تخلفات احتمالی بیان کرد .

وی افزود : مراکز  فروش انواع ملزومات دانش آموزان مانند، لوازم التحریر، کیف، کفش، مانتو و همچنین تعمیرگاهها، پایانه های مسافربری و مجتمع های خدماتی بین راهی  نظارت می شود .

پرزحمت تاکید کرد: کلیه صنوف و مراکز عرضه باید با نصب اتکیت بر روی کلیه کالاها و درج نرخ نامه انواع خدمات، صدور فاکتور رسمی از سوی واحدهای صنفی برای مشتریان، رعایت نرخ های مصوب با درصد سود قانونی را رعایت کرده و از خرید و فروش هرگونه کالا و لوازم التحریر قاچاق و تقلبی  خودداری کنند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، این طرح  تا 10 مهرماه  همزمان با سراسر کشور ادامه دارد .

پرزحمت در ادامه بر ضرورت دریافت مجوز برای  برگزاری حراج و فروش های  فوق العاده  صنوف و مراکز عرضه تاکید کرد و گفت :  بر اساس آیین نامه اجرائی ماده ۸۴ قانون نظام صنفی هر فرد صنفی قبل از اینکه اقدام به فروش فوق العاده کند باید ابتدا مجوز لازم از اتحادیه صنف مربوطه اخذ و کالای خود را با تخفیف ۱۰ تا  ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه کند.

وی افزود: کلیه صنوف متقاضی برگزاری حراج و فروش فوق العاده  مکلفند  مدارک لازم را همراه با درخواست کتبی و با  ذکر تاریخ پیشنهادی برای برگزاری حراج یا فروش فوق العاده، به اتحادیه مربوطه ارائه دهند  و مجوز برگزاری حراج را دریافت کنند در غیر اینصورت  عدم دریافت مجوز حراج  تخلف محسوب شده و جلوگیری خواهد شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  یادآور شد: مردم می‌توانند تخلفات را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، ویژه ، نظارتی ، مدارس ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار