جوانان سیاه‌پوست آمریکایی نسبت به انتخاب "هیلاری کلینتون" دچار تردید هستند و این موضوع حزب دموکرات را به شدت نگران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "جاناتان مارتین" نوشت: زمانیکه ماه گذشته تعداد انگشت شماری از سازمان‌های لیبرال با مشارکت جوانان سیاه‌پوست گروه‌های جدیدی را تشکیل دادند، ارزیابی آنها درمورد "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بهتر از "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات این انتخابات، بود.

اغلب جوانان سیاه‌پوست معتقد بودند درست است که شخصیت ترامپ را دوست ندارند؛ اما درمورد کلینتون نوعی بدبینی وجود دارد و نمی‌توانند به این شخص اطمینان کنند. آنها موقعیت کنونی خود را در مواجه با این دو نامزد انتخاباتی اینگونه توصیف می‌کنند: بین چاقو خوردن و در معرض شلیک قرار گرفتن راهی نداریم جز انتخاب گزینه کم خطرتر!

مرد سیاه‌پوستی از اوهایو درباره کلینتون گفت: او خود بخش اصلی تمام مشکلات ما در فرستادن سیاه‌پوستان به زندان است. 

سیاه‌پوست دیگری گفت: درست است که ترامپ نژادپرست است؛ اما کلینتون یک دروغگوی به تمام معنی است. تفاوت چندانی بین اینکه به هیچکدام رای ندهیم یا هر دو را انتخاب کنیم وجود ندارد.

اغلب سیاه‌پوستان آمریکایی از خانواده کلینتون دل خوشی ندارند. آنها خانواده کلینتون را عامل اصلاحات قضایی آمریکا می‌دانند که علیه سیاه‌پوستان تدوین شده است. سیاه‌پوستان خواستار پایان خشونت‌های پلیس آمریکا علیه خود هستند؛ اما امیدی به حمایت کلینتون ندارند. اگر کلینتون نتواند نظر مساعد سیاه‌پوستان جوان کشورش را جلب کند، به راحتی چند میلیون رای را از دست خواهد داد. زمانیکه "باراک اوباما" به ریاست جمهوری آمریکا رسید، رای 92 درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی را به دست آورد و حالا حزب دموکرات نگران است این حجم بالای رای را در این دوره از دست بدهد. در شرایط کنونی سطح محبوبیت دموکرات‌ها در میان سیاه‌پوستان به اندازه‌ای نیست که بتواند برتری انها را در برابر جمهوری‌خواهان تضمین کند.

سیاه‌پوستان جوان آمریکایی معتقدند کلینتون برنامه روشنی برای بهتر کردن وضع معیشت و زندگی آنها ارائه نداده است و اساسا وی دغدغه‌ای راجع به وضع سیاه‌پوستان ندارد.

همچنان که دونالد ترامپ تلاش دارد حمایت آمریکایی‌های آفریقایی تبار را به سمت خود جلب کند، انتظار می‌رود کلینتون و رئیس جمهور اوباما که بیش از 50 درصد از مردم آمریکا در سال آخر حضور او در کاخ سفید از عملکرد وی رضایت دارند، در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی، نظر مساعد آنها را به خود جلب کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار