مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان گفت: کیسه‌های پارچه‌ای از امروز در بازارهای کوثر شهرداری اصفهان جایگزین کیسه‌های نایلونی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر کشاورز  با اشاره به جشنواره کالای ایرانی که از 25 مرداد ماه در حال برگزاری است، اظهار کرد: استقبال مردم از بازارهای روز کوثر نسبت به قبل از برگزاری این جشنواره نزدیک به 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که بالای 90 درصد کالاهای عرضه شده در این فروشگاه‌ها ایرانی است، افزود: کالاهای خارجی به تعداد بسیار محدود وجود دارند چرا که در وضعیت فعلی رسیدن به آمار 100 درصدی برای کالاهای ایرانی به دلایل مختلف امکان پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با وجود تأکیدات زیاد در رابطه با حمایت از تولید ملی، تبلیغات گسترده کالاهای خارجی و باز بودن مبادی ورودی کشور برای این کالاها، کار را برای تولیدکنندگان و فروشندگان داخلی دشوار کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان میادین در راستای حفظ محیط زیست، خاطر نشان کرد: کیسه‌های پارچه‌ای با شعار «من طبیعت را دوست دارم» از امروز جایگزین کیسه‌های نایلونی می‌شود؛ این کیسه‌ها که قابلیت استفاده برای دفعات متعدد را دارند به منظور کمک به حفظ محیط زیست در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کشاورز در پایان بیان کرد: همچنین با توجه به نوع مصرف محصولات پروتئینی، میوه و سبزیجات که امکان استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای را ندارد، کیسه‌های نایلونی تجزیه پذیر با استانداردهای جهانی و مورد تأیید دانشگاه صنعتی امیر کبیر طراحی شده که در کنار کیسه‌های نایلونی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛‌ این کیسه‌ها در طول 60 ماه به طور کامل به چرخه طبیعت بر می‌گردند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار