مدیرکل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت :سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت (سمن)های فعال از غیر فعال به زودی تفکیک می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛دکتر مصطفی جمالی در گردهمایی بزرگ سازمان های مردم نهادحوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت:ما اطلاعات ناقصی از سمن های این حوزه داریم.

وی با اشاره به اینکه قرار است اطلاعات همه سمن های موجود در حوزه سلامت در سامانه ای ثبت و نگهداری شود از نمایندگان سازمان های مردم نهاد خواست فرم هایی را که در اختیارشان گذاشته شده تکمیل و تحویل دهند.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین از طراحی سامانه ی جدید "یاس190"به منظور درج مشکلات و نیازهای مردم استان جهت استفاده سمن ها خبر داد.

مصطفی جمالی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سمن های سلامت برقرار است افزود:در نظر داریم بازدیدهایی در دوره های یک ماهه ،سه ماهه و شش ماهه بین سمن ها ، هیئت رییسه دانشگاه و مسئولین استانی انجام شود.

وی اظهار داشت:در 14 دانشگاه علوم پزشکی از جمله مشهد قرار است معاونت اجتماعی با هدف اداره خیریه ها و خیرین سلامت،اداره سازمان های مردم نهاد،اداره آسیب های اجتماعی و سیاست گذاری امنیت غذا تشکیل گردد.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گفته وزیر بهداشت درخصوص تمایل به واگذاری وظایف غیرحاکمیتی بهداشت به سمن های سلامت گفت:بودجه ای از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سمن های سلامت تزریق می شود.

مصطفی جمالی با بیان اینکه سمن،سازمانی مردم نهاد ،قانون مند،مستقل ،غیر انتفاعی ،مقید به ارزش ها و ویژه خدمت به مردم محروم است گفت:متاسفانه در ایران به ازائ هر 10هزارنفر یک سمن داریم.

وی از فواید حضورسمن های فعال در جامعه به رونق اقتصادی،پویایی فرهنگی ،پایداری محیط زیست و برابری اجتماعی اشاره کرد و مهمترین محور توسعه پایدار را ایجاد برابری اجتماعی در جامعه عنوان کرد.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از شفافیت در مباحث مالی ،اطلاعات پروژه ها وپاسخگویی سمن ها به عنوان ارزش و اصول بنیادین سمن ها یاد کرد

مصطفی جمالی ترسیم چشم انداز ،تعیین ماموریت و داشتن هدف را از ویژگی های لازم به منظور حفظ پایداری و تداوم سمن ها برشمرد.

وی از ارکان بقای سمن ها به داشتن برنامه ریزی سه ساله استراتژیک ،هیئت مدیره متشکل از تخصص های مختلف ،ارزیابی و رهبری توسط فردی متعهد اشاره کرد.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:سمن ها باید جلساتی را هر سه ماه یک بار با حضور ذی نفعان ،خیرین و مسئولین دولتی تشکیل دهند ودر گزارشات سالانه مجموع فعالیت ها و عملکرد هایشان را به اداره کل سازمان های مردم نهاد دانشگاه ارائه دهند.

انتهای پیام//آ.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.