مشهد؛

آغاز ساماندهی دکلهای مخابراتی در مشهد

عملیات ساماندهی و زیباسازی دکلهای مخابراتی در مشهد و آماده سازی سیمای بصری این شهر برای رویداد مشهد 2017 آغاز شد.

آغاز ساماندهی دکلهای مخابراتی در مشهدبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ شهردار مشهد گفت: باید در طراحی و شهرسازی به سیما و منظرشهری و معماری اسلامی ایرانی توجه کرد ولی مقوله معماری اسلامی ایرانی در معماری امروز تعطیل است.
سید صولت مرتضوی افزود: توجه به معماری اسلامی در شورای عالی شهرسازی و معماری نیز مغفول واقع شده، باید سیمای بصری کلانشهر برای رویداد مشهد 2017 آماده سازی شود.
وی گفت: در این راستا ساماندهی و زیباسازی دکلهای مخابراتی در دستور کار قرار گرفت تا دکلهای برق و مخابراتی با هم تجمیع شوند و تعداد آنها کاهش یابد.
شهردار مشهد گفت: ساماندهی و زیباسازی دکلهای مخابراتی با همکاری بخش خصوصی حدود 800 میلیارد ریال توسط این بخش هزینه دارد.
مرتضوی افزود: هم اکنون هزار دکل مخابراتی در سطح مشهد وجود دارد که با اجرای طرح ساماندهی و تجمیع این تعداد به حدود 350 دکل کاهش می یابد.
وی گفت: این دکلها به شکل المانهای موضوعی متناسب با فضای مکانی آن به شکلهای مناره مسجد، درخت و نمادهای دیگر با سازه های سبک و دارای قابلیت جا به جایی طراحی شده اند.
شهردار مشهد افزود: این اقدام با همکاری شهرداری، مشارکت اپراتورها و سایر دست اندرکاران نظیر دستگاه ای خدمات رسان و بخش خصوصی رقم خورده است.
همچنین سه ستاد اصلی و 10 کمیته با شرح وظایف مشخص در مشهد فعال شده اند و موضوعات و برنامه ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این رویداد از همین طریق پیگیری می شود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار