عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت در قبال بدهی چند هزار میلیاردی خود به سازمان تامین اجتماعی، منابع زیان ده به این سازمان واگذار کرده است.

واگذاری سهام زیان ده در قبال بدهی چند هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی
رضا شیران عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به کم لطفی دولت ها به سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: متاسفانه دولت در قبال بدهی چند هزار میلیاردی خود به سازمان تامین اجتماعی، سهام زیان ده به این سازمان واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه این سهام ها نه تنها درآمد زا نیستند بلکه زیان ده هستند، افزود؛ در طی سال های اخیر، دولت حتی سهم حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی نپرداخته و در نهایت به جای تسویه حساب، اقدام به واگذاری سهام زیان ده به این سازمان کرده است.

شیران ادامه داد: از سوی دیگر دولت تاکنون بدهی 12 هزار میلیاردی خود به صندوق بازنشستگی فولاد را نیز نپرداخته که این امر موجب شد تا این صندوق نتواند مستمری بیمه شدگان خود را پرداخت کند.

وی افزود: مقرر شد تا اعضای صندوق بازنشستگی فولاد در قبال پرداخت بدهی دولت، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند که متاسفانه با واگذاری چند کارخانه فرسوده هیچ مشکلی از سازمان تامین اجتماعی و صندوق حل نشده است.

شیران تاکید کرد: با انتقال اعضای صندوق، سازمان تامین اجتماعی باید سالانه 2 هزار میلیارد تومان به بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت کند که تحقق این امر با شرایط کنونی سازمان بعید به نظر می رسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم لطفی دولت نسبت به سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان تامین کننده حوزه اقتصادی کارگران در مقطع بازنشستگی است که متاسفانه با عدم نظارت و مدیریت صحیح با مشکلات بیشماری دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
هه تامین اجتماعی رو دست خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
لطفا حرف مردم و بزنین و از حقوق مردم دفاع کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
یعنی الان باید دلمون واسه تامین اجتماعی بسوزه؟
آخرین اخبار