اصفهان؛

رکابزنی دوچرخه سواران قنات جهانی مزدآباد میمه تا دره دوزخی

علاقمندان به حفظ محیط‌ زیست، در روز عید قربان مسیر قنات جهانی مزدآباد میمه تا طبیعت بکر و دیدنی تخت سرخ را رکاب می‌زنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهردار میمه  اظهار کرد: رالی بزرگ دوچرخه سواری در روز عید قربان در میمه برگزار خواهد شد.

محسن صدرالدین کرمی با بیان اینکه این برنامه  به صورت کاملاً خودجوش و توسط مردم برنامه ریزی شده است، افزود: پس از کسب مجوزهای لازم، این برنامه 22 شهریور ماه مصادف با عید قربان در میمه برگزار می‌شود.

شهردار میمه با اشاره به اینکه قنات تاریخی و جهانی مزدآباد میمه به تازگی در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، تصریح کرد: دوچرخه سواران مسیر قنات تاریخی و جهانی مزدآباد شده تا دره دوزخی را رکاب خواهند زد.

کرمی خاطرنشان کرد: هیأت بازی‌های بومی و محلی شهرستان شاهین شهر و میمه، تیم‌های کوه پیمایی، سوارکاری و کایت سواری؛ دوچرخه سواران را در اجرای این برنامه یاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: هدف مردم از برپایی این برنامه، شناساندن مکان‌های تاریخی و گردشگری زیبای منطقه میمه، پاکسازی طبیعت توسط مردم و همچنین تذکر به مسؤولان در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

گفتنی است شهر میمه واقع در استان اصفهان و در 100 کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد؛ منطقه تخت سرخ این شهر که در محدوده پناهگاه حیات وحش واقع شده، سال‌های زیادی است که به عنوان معدن مورد تخریب و استخراج قرار گرفته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.