معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در روزهای 20 تا 26 شهریور با حضور تمامی استان‌های کشور خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید روح‌الله وحدتی در نشست طرح اوقات فراغت اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی 4 میلیارد و 165 میلیون تومان برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی پرداخت شد که 850 میلیون تومان از این تسهیلات برای مشاغل خانگی اختصاص داده شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیمه زنان روستایی در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار دارد که در همین راستا 776 نفر از زنان در روستاها بیمه شدند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی به منظور توانمند کردن زنان روستایی گفت: در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی در 30 روستای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

این مسؤول با اشاره به پرداخت تسهیلات 5 میلیارد تومانی صنایع دستی افزود: در صورت جذب این میزان تسهیلات اشتغال خوبی در حوزه صنایع دستی روستاها انجام می‌شود.

وحدتی از برگزاری دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خبر داد و  تصریح کرد: شهر یاسوج در روزهای 20 تا 26 شهریور ماه جاری میزبان برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی بیان کرد: این نمایشگاه با حضور تمامی استان‌های کشور به میزبانی شهر یاسوج برگزار می‌شود که معرفی آثار و صنایع دستی استان به کشور، معرفی آداب و رسوم مردم این استان، تبادل فرهنگی میان استان‌ها و حمایت از هنرمندان صنایع دستی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میراث فرهنگی و صنایع دستی استان برای ایجاد هر مکان بوم‌گردی در استان 100 میلیون تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.