اردبیل؛

سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از ۹۰ میلیارد تومان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: با افزایش ۲۱۰ هزار تن ظرفیت جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی در یک سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی از رشد ۲۸ درصدی جذب مواد خام کشاورزی استان اردبیل به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی خبر داد.

سروی کسب رتبه اول کشوری را با افزایش 3 درصدی قوه اسب ضریب مکانیزاسیون استان را با جذب بیش از ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد بهره‌برداری از ۱۷۹ طرح با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال در راستای افزایش توان تولید داخلی و کاهش وابستگی‌ها بودیم.

سروی از توزیع و کشت پیاز زعفران به میزان ۴۴۷ تن خبر داد و تصریح کرد: کشت ۳۷ هزار اصل نهال پسته و کشت ۶۰۰ هکتار بادام زمینی در راستای سیاست تغییر الگوی کشت اقتصادی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک خبر داد.

وی افزود: اجرای شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین در ۶۲ هزار هکتار از اراضی شمال استان اردبیل بر اساس مصوبه سفر هیأت دولت در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با اجرای این پروژه سالانه یک میلیون ۴۰۰ هزار تن افزایش تولید و ۴ هزار نفر اشتغال پایدار با تأکید بر صادرات محصولات و ارز آوری با افزایش دو و نیم درصدی میزان راندمان آبیاری استان به انجام می‌رسد.

سروی تأکید کرد: تولید بیش از ۷۴۰ هزار تن گندم و خرید تضمینی بیش از ۵۸۰ هزار تن محصولات به ارتقای رتبه تولید استان در کشور از ۱۱ به چهار در دو سال اخیر انجام شده است.

وی از افتتاح سردخانه دو مدار مشگین‌شهر بالای صفر و زیر صفر درجه برای نگهداری مواد پروتئینی به ظرفیت دوهزار و ۵۰۰ تن و یک هزار تن به شکل اتمسفری و یک هزار و ۵۰۰ تن بالای صفر درجه معمولی خبر داد و اظهار داشت: شرکت "سالم سرین قالار" مشگین‌شهر این سردخانه را با ظرفیت ۵ هزار تن و در زمینی به زیربنای ۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع و اشتغال ۱۰ نفر اجرایی و عملیاتی کرده است.

وی کل سرمایه‌گذاری این پروژه را ۷۰ هزار میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از این مبلغ ۳۷ هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی و مابقی آورده سرمایه‌گذار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.