رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه گفت: 70 درصد کالای موجود در بازار این شهرستان قاچاق است

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سعید آرمین در کمیته مبازره با قاچاق کالای شهرستان اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانون مصوب شده و نحوه برخورد و اعمال مجازات مشخص است.

رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه با اشاره به موانع و محدودیت‌های اعمال قانونی مجازات در این شهرستان تصریح کرد: بافت قبیله‌ای و جو اقتصادی حاکم در شهرستان نحوه برخورد مطابق قانون را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه اصناف شهرستان به لحاظ سطح درآمد و وضعیت اقتصادی در حد مطلوب قرار ندارند افزود: انتظار دارند در رسیدگی به تخلفات تخفیف مجازات اعمال شود.

آرمین با تأکید بر برخورد قانونی و منطقی هرگونه برخورد تند از سوی بازرسان را محکوم و تصریح کرد: همه موظف هستیم بر اساس آن‌چه قانون خواسته است عمل کنیم.

این مسؤول افزود: بیش از 90 درصد کالای موجود در بازار شهرستان به ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی از نوع خارجی بوده و جمع‌آوری و برخورد با این قضیه باعث نگرانی مردم می‌شود.

آرمین بیان کرد: 70 درصد از کالای قاچاق به وسیله اتوبوس‌های برون شهری وارد شهرستان می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا باید از مبادی ورودی آغاز و با جدیت پیگیری شود گفت: جمع‌آوری کالایی که وارد بازار شود نه تنها مشکلاتی به وجود می‌آورد نارضایتی بازاریان که دنبال کسب و کار هستند را هم در پی دارد.

آرمین افزایش ایست‌های بازرسی در مبادی ورودی دهدشت را از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: ایست‌های بازرسی موجود کفاف نمی‌کند و لازم است پاسگاه فیلگاه با هماهنگی دادستان و به کمک نیروی بسیج راه‌اندازی و فعال شود.

وی بدون اشاره به آماری از رسیدگی و صدور احکام مربوط به پرونده‌های تخلف افزود: آمار تخلفات کشف شده طی فروردین تا شهریور نشان می‌دهد نظارت بر بازار دهدشت نسبت به سایر نقاط کشور بی‌نظیر است و گشت‌های بازرسی و نظارت مرتب بازار را رصد می‌کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.