مدیرکل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی از اجرای پروژه سومین مرکز توانمندسازی کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا خلیلی در حاشیه همایش «شبکه ملی اطلاعات» گفت: بیش از هزار و 500 روستا در خراسان رضوی اینترنت پرسرعت دارند.

وی با اشاره به طرح های مختلفی مثل پروژه توریست سلامت، سلامت هوشمند، توسعه خدمات روستایی و هوشمندسازی انرژی که در دست اجراست افزود: در حال حاضر تلاش می کنیم تا زمینه ایجاد محتوای پروژه‌های مختلف را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام دهیم. مدیرکل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت:برای نمونه، پروژه سومین مرکز توانمندسازی کشور قرار است در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شود که این پروژه، فراسوی فناوری و ارتباطات خواهد بود.

خلیلی افزود:بیش از هزار و 800 روستا در کشور از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند که در این میان هزار و 625 روستا از خراسان رضوی به این مهم دسترسی دارند.

معاون توسعه فناوری و اطلاعات استانداری خراسان رضوی هم با اشاره به حضور پررنگ تر بخش خصوصی در نمایشگاه شهر هوشمند یا «ایرانکام» در مشهد گفت: استاندار خراسان رضوی ستاد «جذب سرمایه گذار» تشکیل داده و برای ارائه طرح های مختلف به این ستاد فراخوان صورت گرفته است.

حمید رضا روحبخش درباره ظرفیت استان در زمینه اتصال به اینترنت گفت: هزار و 800 نهاد دولتی در خراسان رضوی به شبکه اینترانت متصل هستند که ظرفیت برای حضور چهار هزار نهاد دولتی و اداری دیگر نیز موجود است.

انتهای پیام // ر.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.