طرح سلامت معنوی با هدف توجه به مسائل معنوی و آموزه‌های اخلاقی و مذهبی در مراقبت از بیماران در بیمارستان گلستان اهواز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حبیب حی‌بر، رئیس بیمارستان گلستان اهواز با اشاره به اجرای طرح سلامت معنوی گفت: با توجه به اهمیت مسائل معنوی و آموزه های اخلاقی و مذهبی در مراقبت از بیماران، برنامه های طرح سلامت معنوی در بیمارستان گلستان اهواز برگزار خواهد شد.

حی بر افزود: مسائل معنوی هم در ایجاد انگیزه در کادر درمان برای مراقبت بهتر و با نشاط تر و رفتار شایسته حرفه ای موثر است و هم در روحیه بیماران برای تحمل رنج بیماری و همراهان آنها و بهبودی موثرتر اهمیت دارد.

حی‌بر بیان کرد: در چارچوب این طرح برای ارتقاء سطح سلامت معنوی، برنامه های گسترده ای با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ستاد اقامه نماز و سازمان های فرهنگی در نظر گرفته شده است که مباحثی همچون احکام شرعیِ درمان، ارزش های متعالی، تکریم مراجعان، اخلاق حرفه ای و آموزه های اخلاقی و دینی در آن گنجانده شده است.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز در ادامه گفت: در طرح سلامت معنوی، دوره های آموزشی، دوره های مطالعاتی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با امتیاز باز آموزی و تشویق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح سلامت معنوی، سه شنبه ۱۶ شهریور یکی از دوره آموزشی این طرح با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اقامه نماز اهواز برای مسولین بخش ها، سرپرستارها، ناظران پرستاری و کارکنان درمانی با امتیاز بازآموزی بصورت حضوری و مطالعاتی در تالار اجتماعات شهید شریف پور بیمارستان گلستان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: دوره‌ها و مراحل آموزشی و مطالعاتی مستمر دیگری نیز با امتیاز بازآموزی و تشویق های اداری و جوایز برای ارتقا طرح سلامت معنوی جهت کارکنان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.