مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: توجه به مسائل فرهنگی، مسیر توسعه را همواتر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: هر چقدر که اعتبارات به سمت توجه به مسائل فرهنگی سوق پیدا کند مسیر توسعه استان هموارتر می شود.

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: اگر ٢٧٠ کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه های سایر بخش ها را تجمیع کنیم می توانیم به آمار نزدیک تری از سطح مطالعه فرهنگی در استان دست یابیم.

 وی با بیان اینکه در بخش نشر کتاب مسیر توسعه ای را در استان طی می کنیم، افزود: سال ٩٠، ٢٤٠ عنوان و ٣٦٠ جلد کتاب در استان چاپ شده در حالی که در سال ٩٤ این آمار به دو برابر افزایش یافته و به ٤١٨ عنوان و ٦٧٠ جلد کتاب به چاپ رسیده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه در تولید و نشر کتاب از رتبه ١٦ در سال ٩٠ به رتبه ٩ در سال ٩٤ رسیدیم، اضافه کرد: همچنین تعداد ناشران از ٣٨ ناشر در سال ٩٠ به ٥٦ ناشر در سال ٩٤ افزایش یافته است.

 وی با بیان اینکه در سال ٩١، ٢٠٠ میلیون ریال کتاب خریداری کردیم که این تعداد در سال گذشته به یک میلیارد ریال افزایش یافته است، تصریح کرد: تفویض اختیار و نظارت بر کتاب به استان واگذار شده که این امر در کاهش هزینه های ناشران، تولید کتاب و صرفه جویی در وقت تاثیرگذار بوده است.

 وی با اشاره به اینکه از زمان تفویض اختیار کتاب به استان به ٤٠ عنوان کتاب مجوز داده شده، عنوان کرد: در سال ٩٢ سامانه ای طراحی شده که طی آن نویسندگانی که تاکنون ٢ جلد کتاب به چاپ رسانده اند می توانند در آن ثبت نام کنند که در سال ٩٢، ٢ هزار و ٦٥٠ نفر ثبت نام کردند و این تعداد در سال ٩٤ به سه هزار و ٤١٠ نفر افزایش یافت.

 قنواتی، با تاکید بر اینکه این نشان می دهد ظرفیت در استان خوزستان در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیار بالاست ولی نیاز به حمایت های بیشتری در این بخش داریم، اظهار کرد: هر چقدر که اعتبارات به سمت توجه به مسائل فرهنگی سوق پیدا کند مسیر توسعه استان هموارتر می شود.

 وی یاد آور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جلسه قبل انجمن کتابخانه ها قول اهدای کتاب به مبلغ سه میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی استان را داده بود که تاکنون بخشی از آن را انجام شده و مابقی هم در آینده ای نزدیک اهدا می شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خاطر نشان کرد: همچنین در بخش کودک و نوجوان، تعدادی کتاب به ارزش ٢ میلیارد ریال در نظر گرفتیم که بخشی را به آموزش و پرورش و بخشی را به کتابخانه های عمومی استان اهدا می کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.