در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از 940 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک در گیلان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛معاون و نماینده ویژه استاندار گیلان در چهل و هفتمین کارگروه رفع موانع تولید گفت:بیش از 3 هزار مورد تقاضای دریافت تسهیلات رونق مختص به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در سامانه بهین یاب ثبت شد،که همزمان با سراسر کشور تا کنون بیش از 940 میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

محمدحسین اصغریان افزود: در بخش صنعت هم 854 مورد تقاضای اخذ تسهیلات در سامانه بهین ثبت شده است که پس از بررسی کارشناسان و تصویب در کارگروه رفع موانع تولید 402 پرونده تقاضا برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

وی همچنین از ثبت 2 هزار و 172 مورد تقاضا مربوط به بخش کشاورزی در این سامانه خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد نیز با مصوبه کارگروه های مذکور، 640 مورد پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

اصغریان تصریح کرد: تا امروز با همکاری بانک ها به 44 مورد از پرونده های تسهیلاتی مربوط به بخش صنعت 738 میلیارد ریال و به 73 پرونده مصوب کارگروه در بخش کشاورزی 203 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، از پیگیری پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت، معدن و تجارت و همچنین اجرای ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تعیین تکلیف واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال با هدف فعالیت و ایجاد رونق مجدد آنها اشاره کرد و گفت: تامین نقدینگی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی متقاضی و همچنین تکمیل ظرفیت تولید آنان در اولویت کاری دولت قرار دارد و ارائه تسهیلات رونق تولید نیز در همین راستا صورت گرفته است.

محمدحسین اصغریان افزود: متقاضیانی که قادر به فعال سازی واحد تولیدی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال باشند، پس از تصویب در این کارگروه برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.



انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.