روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

بی‌فایده بودن انتقال سرورهای تلگرام به ایران/استمرار رکود در بازار موبایل/فیلتر کردن حمله‌کنندگان به توییتر

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

ابراراقتصادی:
ابرار اقتصادی از بی فایده بودن انتقال سرورهای تلگرام به ایران خبر داد و با نقل قولی از  امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نوشت:
نقش بخش خصوصی در ایجاد شبکه تعیین‌کننده است و شرکت های دانش‌بنیان با استفاده از تجربیات بین‌المللی باید قابلیت خدمات‌رسانی به دهها میلیون کاربر را ایجاد کنند.
در این مطلب عنوان شده است با وجود شبکه جهانی اطلاعات، انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور مطرح نیست و فایده ای ندارد و مدیریت ایرانی بر سرورها از اهمیت بالایی برخوردار است. 
همچنین امیرحسین دوایی گفته که فعالیت پیام‌رسان‌های موجود باید قابلیت رقابت با مشابه خارجی در حوزه کیفیت را داشته باشد.






تفاهم:
روزنامه تفاهم از استمرار رکود د ربازار موبایل خبر داد و نوشت:
رکود گوشی های تلفن همراه ماه هاست که ادامه دارد و بنا به اظهارات مسئولان صنفی این اتفاق این روزها در حالت اوج خود قرار گرفته است.
این مطلب به افزایش خرید گوشی تلفن های همراه در زمان ارائه نسل 3G و 4G اشاره کرده و گفته پس از ارائه این خدمات بازار گوشی های تلفن همراه خوابیده است.
بنابر گفته رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی، موبایل و لوازم جانبی این بازار مانند سال های گذشته در شهریور اوضاع فروش بهتر می شود و رونق بهتری کسب خواهد کرد.



جام جم:
روزنامه جام جم در هفته‌نامه کلیک خود از فیلتر کردن حمله کنندگان به توییتر خبر داد و نوشت:
بعد از اینستاگرام توییتر با در نظر گرفتن روشی جدید با مزاحمت‌های اینترنتی در شبکه های اجتماعی مقابله می کتد.
در این مطلب آمده است که توییتر تصمیم دارد با استفاده از فیلترینگ کلمات کلیدی ( Keyword filter)، هشتگ و اسامی از برخی از کاربران که دچار حمله کاربران دیگر شده اند دفاع کند.
با احتساب این ویژگی در توییتر کاربران می توانند خودشان کلمات کلیدی و زشت را به فهرست فیلترینگ خود اضافه کنند.




شهروند:
روزنامه شهروند از محبوبترین کلمات جستجوشده ایرانیان در اینترنت خبر داد و نوشت: 
پرچم ایــران، طبیعت و سردار سلیمانی بیشــترین کلیدواژه‌هایی است که ایرانی‌ها جستجو می‌کنند همچنین از بین بازیگران ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده‌اند
در این مطلب عنوان شده که روزانه بیش از 40 هزار پرس و جو در بخش تصاویر انجام می شود و مزیت تجزیه و تحلیل زبان ارسی عاملی برای تمایز پارسی جو با سایر جستجوگرهای بین المللی شده است.




صنعت و معدن و تجارت:
روزنامه صنعت و معدن و تجارت از فناوری‌هایی که قدرت کشورها را تا سال 2020 میلادی در رتبه‌بندی جهانی مشخص می‌کند خبر داد و نوشت:
 سالانه فناوریهای جدیدی به دنیا معرفی میشود که میتواند قدرت کشورها و زندگی بشر را در زمینه های مختلف تغییر دهند. شناسایی و ارزیابی این فناوری های در حال ظهور کمک شایانی به درک تحولات دنیا خواهد کرد اما کشوری می تواند در این حوزه به عنوان قدرت فناوری دنیا مطرح شود که موفق به کسب و توسعه این فناوری ها شود.
این روزنامه، تجاری‌سازی، مورد توجه بیشتر قرار گرفتن از سایر محصولات مشابه در بازار و تاثیر چند منظوره داشتن را ‹ 3 شرط لازم برای فناوری‌ها ‹ عنوان کرد.






هفت صبح:
روزنامه هفت صبح از  رقابت گوگل با اوبر خبر داد و نوشت:
زمانی که بحث سرویس های درخواست تاکسی آنلاین مطرح باشد "اوبر" بدون شک یکی از برترین شرکت ها است.
این روزنامه با انتشار مطلبی از وال استریت ژورنال اعلام کرده که گوگل در حال راه اندازی سرویس تاکسی‌یاب آنلاین اختصاصی خود در سانفرانسیسکو است و این امر باعث نگرانی اوبر شده است.
 هدف گوگل از این کار راه اندازی کارپولینگ بود که به این وسیله مسافران می توانند برای مسیرهای یکسان به صورت مشترک از یک ماشین استفاده کنند تا هزینه های سفر برای آنها به حداقل برسد.


روزنامه

گردآوری: زینب نیک صفت

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار