معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از تشکیل 76 فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛جمیل شوهانی اعلام کرد: در این مدت بیش از یک هزار و 260 مورد بازرسی تخصصی ویژه کشف کالای قاچاق از بنگاه های اقتصادی بعمل آمد که در این زمینه برای 76 واحد پرونده تخلفاتی تشکیل و به مراجه قضایی ذیربط ارجاع شد.
 
وی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در این مدت را 376 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: جرائم مربوط به پرونده های قاچاق کالا در این استان سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود: طی این بازرسی ها مقادیر متنابهی کالای قاچاق از جمله دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات غذایی کشف و ضبط شد.

شوهانی تاکید کرد: سال گذشته نیز سه هزار و 336 مورد بازرسی تخصصی ویژه کشف کالای قاچاق از بنگاه های اقتصادی استان بعمل آمد و در این خصوص برای 242 واحد پرونده تخلفاتی با ارزش ریالی 473 میلیارد ریال تشکیل شد.

به گفته وی ، جرائم مربوط به پرونده های قاچاق کالا در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 74 و 57 دهم درصد رشد داشته است.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از اهداف مهم حمایت از واحدهای تولیدی و کالای داخلی دانست و افزود: انتظار می رود صاحبان واحدهای صنفی استان توجهی ویژه به این مساله داشته و به رشد اقتصادی کشور کمک کنند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.