معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اجرای برنامه مروج سلامت در ۲۸ درصد مدارس استان همدان خبر داد.

برنامه مروج سلامت در ۲۸ درصد مدارس استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جلال الدین امیری با اشاره به اقدامات انجام شده برنامه طرح تحول سلامت در استان همدان افزود: تعداد اقلام دارویی در برنامه پزشک خانواده از ۲۷۰ به ۴۳۶ قلم افزایش یافته و برنامه مروج سلامت نیز در ۲۸ درصد مدارس استان همدان اجرایی شده است.  

امیری ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت دهان و دندان نیز برنامه وارنیش فلوراید تراپی برای دانش آموزان پایه اول تا ششم به تعداد ۱۴۶ هزار نفر در دونوبت به فاصله هر ۶ ماه در سال ۹۴ اجرا شده است.

جلال الدین امیری با اشاره به افزایش ۸۹ درصدی معاینه موی سر دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی تا پایان سال تحصیلی ۹۴-۹۵  خاطر نشان کرد: برنامه مدارس مروج سلامت با اجرا در ۲۸ درصد مدارس استان همچنان در حال ادامه است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تنظیم برنامه راهبردی سرویس های بهداشتی داخل شهری، سبزی کاری های حاشیه شهرها در استان، تنظیم سند راهبردی سبزه میدان و سر گذر در شهر همدان، تنظیم سند راهبردی تغذیه سالم در استان و تلاش برای افزایش نرخ باروری سالم در استان و پیگیری امور مربوط به آن ها را از دیگر اقدامات طرح تحول نظام سلامت در استان همدان اعلام کرد.

وی با اشاره به سامانه سیب  افزود: برای ۵۲ هزار و ۶۳۵ نفر در استان همدان پرونده سلامت الکترونیک تشکیل و اطلاعات آنها ثبت شده و برای جمعیت ذکر شده ۴۴۲ هزار و ۶۵ مورد خدمات در گروه های سنی مختلف از نوزاد تا سالمند ارائه شده است.

امیری به  تجهیزات مورد نیاز این سامانه اشاره کرد وادامه داد: در سال ۹۴ برای توسعه سامانه یکپارچه بهداشت سیب به تعداد ۶۸۶ دستگاه کامپیوتر با اعتبار ۹۲۶ میلیون تومان خریداری شد و هم اکنون هزار و ۲۳۸ دستگاه کامپیوتر در ۷۹۱ واحد فعال در سطح معاونت امور بهداشتی مستقر شده است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار