مدیرکل راه آهن شرق کشور گفت: بیشترین میزان صادرات حمل ریلی سیمان کشور با ظرفیت روزانه 89 هزار تن سیمان از ایستگاه راه آهن تربت حیدریه انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ابراهیم اقبالی در تربت حیدریه افزود: ظرفیت بارگیری حمل ریلی سیمان در ایستگاه تربت حیدریه بیش از 2 هزار تن است که در 5 ماهه نخست امسال روزانه با بارگیری 20 واگن، بیش از 89 هزار تن سیمان به کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

وی تنوع بارگیری در ایستگاه تربت حیدریه را منحصر به فرد بر شمرد و گفت: نوع بارگیری سیمان در ایستگاه بصورت مکانیزه و به سه روش و با کمترین نیرو انجام می شود که در نوع خود الگوئی برای سایر مراکز حمل و نقل ریلی کشور بشمار می رود.

اقبالی تصریح کرد: اداره کل راه آهن شرق از مسیر بافق به مشهد به طول هزار کیلومتر یکی از سه ضلع مهم حمل و نقل ریلی مرکز کشور را تشکیل میدهد که علاوه بر جابجائی مسافران و زائران امام رضا(ع)، بعنوان یکی از مراکز مهم ریلی حمل و نقل واردات و صادرات کالا بشمار می رود.

او افزود:یکی از برنامه های پیش رو در افق ۱۴۰۴،طرح دو بانده شدن راه آهن شرق است که از بخش خصوصی دعوت می کنیم با مشارکت در این طرح از تخفیفات و تعرفه های مناطق محروم که یکی از مهمترین آنها معافیت مالیاتی است شرکت کنند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.