مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد گفت: 4ایستگاه پایش آلودگی صوتی در مشهد با هدف تهیه اطلاعات نقشه آلودگی صوتی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پذیرا افزود: چهارایستگاه پایش آلودگی صوتی در مشهد نصب شده است و عملیات نصب ایستگاه پنجم نیز تا پایان هفته به اتمام می رسد.

با بیان اینکه برای خرید این ایستگاه ها7 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: این ایستگاه ها در محدوده تقاطع بلوار چمن به سمت مصلی، تقاطع شهید مفتح به سمت طبرسی و دو ایستگاه نیز در میدان شریعتی نصب شده و آخرین ایستگاه نیز در میدان 15 خرداد مشهد در حال نصب است.

پذیرا بابیان اینکه ثبت و برداشت اطلاعات در این ایستگاه ها از مهر آغاز می شودگفت: با استفاده از این اطلاعات نقشه آلودگی صوتی مشهد تهیه می شودتا راهکارهایی برای کاهش میزان آلودگی در نقاط مختلف ارائه شود.

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت حد مجاز سر و صدا در مناطق مسکونی 55 دسی بل و در محیط های درمانی حدود 30 دسی بل است.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد، افزود: ولی این میزان در مناطق مسکونی مشهد در روز حدود 70 دسی بل و در محیط های درمانی مشهد به 65 دسی بل می رسد.

آلودگی صوتی علاوه بر تاثیرات روانی، بیماریهای قلبی عروقی نظیر فشار خون را سبب می شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار