سرشماری بی‎‎سوادی و باسوادی استان یزد، در آبان و آذر ماه سال جاری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد اظهار داشت: کسب اطلاعات دقیق از آمار بی‎‎سوادان استان امری ضروری است و سرشماری بی‎‎سوادی و باسوادی استان همزمان با سراسر کشور در آبان و آذر ماه سال جاری انجام می شود.

مرآت امین الرعایا با اشاره به هیجدهم شهریورماه، سالروز مبارزه با بی‌سوادی، گفت: شعار امسال روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی، خواندن گذشته و نوشتن آینده است.

وی جذب بی‎‎سوادان جهت سوادآموزی را از جمله مهمترین رسالت معاونت سواد آموزی با همکاری اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید با انتشار اخبار آموزنده زمینه کاهش آمار بی‎‎سوادی در استان و کشور را فراهم کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به مهیا بودن امکانات و ظرفیت‎‎های اعتباری و انسانی در معاونت سوادآموزی استان یزد، گفت: ایجاد انگیزه در بی‎‎سوادان برای کسب سواد در استان یزد امری ضروری است.

مرآت امین الرعایا، بیان کرد: برنامه محوری با همراهی شورای پشتیبانی استان، در اولویت قراردادن باسوادی یزدی‎‎ها، توانمندسازی نیروهای اجرایی با هدف جذب و نگه داشتن سواد‌آموزان، فرهنگ‌سازی، غنی‎‎سازی محیط زندگی، فرهنگی و تبلیغی، اجرای طرح باسوادی اولیا دانش‎‎آموزان، اجرای طرح باسوادی افراد 10 تا 19 سال، اجرای طرح‎‎های ویژه برای گروه‌های اجتماعی خاص، آموزش حمایتی کودکان در معرض آسیب با اختصاص سرانه آموزشی ویژه، تهیه بانک آمار و اطلاعات باسوادی و بیسوادی و کیفیت‎‎گرایی در بحث باسوادی افراد از جمله سیاست‎های معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در سال جاری می باشد.

وی نگاه سوادآموزی در استان و کشور، نگاهی مشارکت جویانه عنوان کرد و افزود: بحث اقتصاد مقاومتی یکی از موثرترین راهکارهای توانمندسازی خانواده و باسوادی بین اقشار مختلف جامعه است.


این مقام مسئول تصیح کرد: سواد آموزی استان یزد با تحت پوشش قرار دادن بیش از 90 در صد از اولیای بیسواد دانش آموزان، رتبه نخست کشوری را در طرح باسوادی اولیاء کسب کرده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان این که سرشماری بی‎سوادی و سوادآموزی هر پنج سال یک بار در کشور انجام می‎‎شود، گفت: طبق آخرین سرشماری انجام شده در سال 1390، تعداد 29 هزار  573 نفر افراد 10 تا 49 سال بی‌سواد در سطح استان یزد شناسایی شدند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.