مدیر کمیته امداد نهاوند از بهره مندی سه هزار و 476 مددجوی زیر پوشش این نهاد از خدمات بهداشت و درمان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

کمک 6/5 میلیاردی کمیته امداد به مددجویان نهاوندیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی کاویانی گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری 160 خانواده زیرپوشش از خدمات آموزش سلامت و بهداشت این نهاد بهره مند شده اند.

وی افزود: همچنین در پنج ماه نخست امسال 2 میلیارد 220 میلیون ریال جهت هزینه بستری و سرپائی مددجویان، 3 میلیارد و 280 میلیون ريال پرداخت حق بیمه اجتماعی و بازنشستگی 1028 خانواده، 350 میلیون ريال کمک هزینه فرانشیز بستری، سرپائی، دندان مصنوعی، عینک و تجهیزات پزشکی 166 خانواده زیر پوشش، 330 میلیون ريال جهت تهیه و تحویل سبد غذائی برای 220 خانواده کودکان مبتلا به سوء تغذیه، 240 میلیون ريال برای احداث 25 چشمه سرویس بهداشتی و حمام 25 خانواده و 150 میلیون ريال حق نگهداری 30 بیمار زمین گیر و صعب العلاج اعتبار هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بیماری از اولویت های بهداشت و درمان این نهاد است بیان کرد: تا پایان سال جاری پرداخت حق بیمه اجتماعی، تحویل سبد غذائی به کودکان زیر 6 سال مبتلا به سوء تغذیه، احداث سرویس بهداشتی و حمام، آموزش بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ادامه خواهد داشت.

کاویانی با اشاره به اینکه خدمات حمایتی این نهاد از نیازمندان با در نظر گرفتن مشکلات فرهنگی، معیشتی، هزینه‌های درمانی، ازدواج و غیره ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این کمک‌ها بیشتر در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و با رویکرد ارائه خدمات هدفمند و مؤثر برای رفع نیاز خانواده‌های محروم و نیازمند است.

مدیر کمیته امداد شهرستان نهاوند تصریح کرد: پرداخت مستمری ماهانه، ارائه تسهیلات اشتغالزایی، پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانشجویان، کمک‌های موردی و هزینه‌های درمان، ارائه تسهیلات مسکن، کمک به ایتام و تأمین جهیزیه نوعروسان و غیره از جمله خدمات این نهاد به مددجویان تحت حمایت است.

وی در پایان گفت: طرح محسنین حمایت از خانواده های دارای شرایط خاص از قبیل بیماران نیازمند، نگهداری بیماران صعب العلاج و بیماران خاص را دنبال می‌کند که خیرین و نیکوکاران می تواننددر راستای کمک رسانی به خانواده های محسنین کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به این نهاد تحویل دهند.

انتهای پیام/ م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.