۲۷۰ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی در ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد پرورش داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۷۰ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی ، کلکسیون رُزها و گیاهان پیازی در ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد وجود دارد.

احمدرضا سلیمانی پور با تاکید بر اینکه شرایط خشکسالی از سال ۷۶ در شهر اصفهان حاکم شد و اقدامات خوبی برای مدیریت بهینه مصرف آب انجام شده، افزود: ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد در ابتدای فعالیت خود، مطالعات بر روی بیش از ۴۵۰ رقم از چمن های سردسیری و گرمسیری را آغاز کرد و هم اکنون با افزایش این کلکسیون به ۵۵۰ رقم، نتایج ارزشمندی در باره شناسائی گونه های چمن های مقاوم به خشکی، شوری، سرما و گرما را به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ گونه از گیاهان پرورش یافته در ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد با اقلیم آب و هوای اصفهان سازگاری دارد ادامه داد: این ۷۰ گونه به تولید انبوه رسیده و حتی بخش خصوصی هم برای تولید انبوه آنها دست به کار شده است ، در واقع سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با آوردن این گونه ها، الگوهای کشت را تغییر داده است.

سلیمانی پور به این فرمایش مقاوم معظم رهبری(مدظله العالی) که می فرمایند:" ما باید به دانش فنی خودمان اتکا کنیم"، اشاره کرد وگفت: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان این توصیه رهبری را در عمل محقق کرده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.