اقتصادی کردن مرتعداری و جنگل کاری ،آموزش و افزایش مشارکت مردم در این زمینه ها سیاست امسال سازمان جنگلها ، مراتع و ابخیزداری کشور است .

رئیس سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور امروز در یاسوج گفت : کشت گیاهان دارویی یکی از توانمندیهای مهم اقتصادی کشور است که تجاری سازی آن می توانند تحول اقتصادی در کشور ایجاد کند.
 جلالی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود : یازده اقلیم از هفده اقلیم آب و هوایی جهان در ایران است که این تنوع آب و هوایی زمینه کشت و پرورش گیاهان دارویی را در کشور فراهم کرده است. وی با بیان اینکه از هشت هزار گونه گیاهی موجود در کشور دو هزار گونه خواص دارویی دارد گفت: کشت انبوه و بهره برداری از محصولات این گیاهان نه تنها به احیا مراتع کمک شایانی می کند بلکه اقتصاد کشور را نیز متحول می کند. رئیس سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور گفت : در حال حاضر سهم ما از تولید و تجارت گیاهان دارویی در جهان بسیار ناچیز است این در حالیست که ایران می تواند نقش آفرین تجارت گیاهان دارویی در جهان باشد. جلالی گفت : اقدامات خوبی در سالهای اخیر با مشارکت مرتعداران در زمینه کشت گیاهان دارویی مثل کرفس ، آنغوزه و باریجه صورت گرفته و ده استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه پیشگامند اما این مقدار با توجه به قابلیت و ظرفیت موجود رضایت بخش نیست. وی گفت : کشت و پرورش گیاهان دارویی در سال اقتصاد و فرهنگ جزء اولویتهای دولت قرار دارد که امسال 30 میلیارد ریال به این مهم اختصاص داده شده است.ش
برچسب ها: اقتصاد ، جنگل ، مراتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.