صندوق بین‌المللی پول از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست برای خروج مصر از بحران، به این کشور کمک مالی ارائه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه الوطن کویت، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، اعلام کرد: در چند روز آینده، با مقامات عالی رتبه کشورهای حوزه خلیج فارس بمنظور مشارکت در طرح حمایت مالی 6 میلیارد دلاری از مصر گفتگوهایی خواهد داشت.

وی افزود: مصر هم‌اکنون به موافقت صندوق بین‌المللی پول دست یافته است  و این نشانه‌ای از تلاش این کشور برای بازسازی ساختار اقصادی خود است. انتظار می‌رود کشورهای همسایه مصر و بخصوص کشورهایی که دارای روابط خوبی با قاهره هستند در این سرمایه‌گذاری و حمایت مالی مشارکت کنند.

 مصر به این مقدار از حمایت مالی (6 میلیارد دلار) نیازمند است تا بتواند توافق شورای اجرایی صندوق بین‌المللی پول را برای دریافت وام 12 میلیاردی کسب کند.

 صندوق بین‌المللی پول در نیمه ماه میلادی گذشته اعلام کرد: هیئت اعزامی این سازمان به قاهره، با این کشور بر سر پرداخت وام 12 میلیاد دلاری، در سه سال به توافق رسیده‌اند.

 دولت مصر سه ماه پیش اعلام کرده بود برای اجرای برنامه‌های اقتصادی خود، به 21 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که 12 میلیارد آن را از صندوق بین‌المللی پول درخواست کرده است.

رئیس هیئت اعزامی صندوق به قاهره نیز اعلام کرد: مصر با دریافت اولین قسط از وام خود به ارزش 5.2 میلیارد دلار در ماه جاری (سپتامبر) موافقت کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار