14شهریورماه سال جاری مراسم سالگرد 15شهید فاجعه منا در خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر حج و زیارت استان با اشاره به حضور سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور در این مراسم، افزود : آیین سالگرد شهدای فاجعه منا همزمان در سراسر کشور در شهرستان بجنورد برگزار خواهد شد.

محمدباقر قاصری با بیان اینکه مجموعه مراسم گرامیداشت شهدای منا از یکم تا نهم ذی‌الحجه سال جاری برگزار می‌شود، گفت : به‌ منظور برگزاری مناسب‌تر آیین سالگرد شهدای فاجعه منا، با همکاری دستگاه‌های مرتبط در خراسان شمالی، ستاد برگزاری مراسم سالگرد با کمیته‌های اجرایی و محتوایی تشکیل شده است.

وی افزود :برگزاری مراسم برائت از مشرکان نظیر برنامه برائت از مشرکان در موعد حج، برگزاری دعای عرفه با محوریت شهدای منا، دیدار با خانواده‌های شهدای فاجعه منا و غیره برخی از برنامه‌های سالگرد این واقعه است که با حضور اقشار مختلف مردم استان به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدای منا برگزار می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به اینکه با پیگیری سازمان حج و زیارت دیه تمامی این شهدا پرداخت شده است، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه‌ای که دارد اقدام به تکمیل مدارک و انجام پیگیریهای لازم کرد و دیه شهدای منا در استان خراسان شمالی از سوی بیمه‌ ایران به خانواده‌های آنها پرداخت شد.

گفتنی است: در مراسم حج پارسال و در منا 15 نفر از زائران استان خراسان شمالی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.